تاریخ : 1397,سه شنبه 25 ارديبهشت13:38
کد خبر : 59155 - سرویس خبری : اخبار

روایتی عجیب از برخورد با بی‌حجابی در هواپیمایی آسمان



سرمهماندار محترم نکته‌ای گفت که باعث تأسف اینجانب شد. او کتابچه اعلان پروازی را آورد و گفت درخواست رعایت حجاب اسلامی را از اعلان اول (بعد از خوش‌آمدگویی) حذف کرده‌اند و به ما هم گفته‌اند برخورد نکنید.
محمد لطفی زاده: به تازگی سفری با هواپیمایی آسمان به چابهار داشتم. ردیف جلوی ما متعلق به سه خانمی بود که وضع حجاب مناسبی نداشتند. از همان ابتدا یکی از آنها روسری خود را کاملاً برداشت و مشغول جادادن کیف دستی خود در محفظه بالای سر شد و با گذشت مدت زمان کوتاهی، نفر دوم هم شال را از سر برداشت. سومی گاهی شال را برمی‌داشت و گاهی هم روی سر می‌انداخت. چند بار به نحوه برخورد مهمانداران دقت کردم که آیا توجهی به این مسأله دارند یا خیر؟ خانم دومی که کاملاً روسری را برداشته بود یکی دو بار از مهمانداران (آقا) درخواستی مانند (یک لیوان آب) و نظیر آن داشت و بنابراین مهمانداران متوجه عدم حجاب او بودند!
 
 در همین اثناء، سرمهماندار را صدا زدم و ایشان که مردی متشخص و به ظاهر متدیّن هم بود سراغم آمد. از او پرسیدم : اگر من لباس خود را درآورم و برهنه بنشینم شما به من تذکر می‌دهید؟ گفت: بله! آرام در گوش وی گفتم پس چرا وقتی می‌بینید برخی پوشش اسلامی ندارند واکنشی نشان نمی‌دهید؟ بعد هم به ایشان گفتم : من به مذهب کاری ندارم ولی دهان‌کجی به قانون کار درستی نیست. شما ممکن است چراغ قرمز را قبول نداشته باشید اما چون قانون است باید به آن احترام بگذارید.
 
سرمهماندار محترم نکته‌ای گفت که باعث تأسف اینجانب شد. او کتابچه اعلان پروازی را آورد و گفت درخواست رعایت حجاب اسلامی را از اعلان اول (بعد از خوش‌آمدگویی) حذف کرده‌اند و به ما هم گفته‌اند برخورد نکنید. با این حال من می‌نویسم و می‌دهم که بصورت عمومی تذکر دهند. به فاصله کوتاهی، از طریق بلندگو این جمله پخش شد که (بانوان محترم لطفاً حجاب اسلامی را رعایت فرمایید). با پخش این جمله، خانم‌های ردیف جلو روسری را روی سر انداخته و تا پایان پرواز هم بجز یک نفر که علائم ناسازگاری روانی در وی مشهود بود خبری از بی‌حجابی نبود. حالا دو نکته :
 
1 -  چرا باید در مملکت اسلامی، هواپیمایی آسمان جمله دعوت به رعایت حجاب اسلامی را حذف کند یا سازوکاری برای تذکر به این خلاف آشکار وجود نداشته باشد؟
 
2 - سرمهماندار گفت شما راست می‌گویید ولی اینها از جلوی پلیس و حفاظت سپاه و امثالهم رد شده‌اند و تذکری دریافت نکرده‌اند. اینجاست که باید بگوییم علاوه بر وظیفه قانونی، امر به معروف و نهی از منکر زبانی وظیفه همگانی است. اگر یک خانم بدحجاب از ابتدای یک خیابان تا انتها که راه می‌رود همه به او بگویند این کار درست نیست بالاخره اثر خواهد داشت.
 
و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین