تاریخ : 1397,سه شنبه 25 ارديبهشت17:45
کد خبر : 59165 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نهایی شدن طرح سهمیه و طراز علمی فرزندان ایثارگران


نهایی شدن طرح سهمیه و طراز علمی فرزندان ایثارگران

طرح اصلاح ماده ۷۰ در خصوص تعیین حداقل طراز علمی برای ورود فرزندان ایثارگر در رشته پزشکی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد.

فاش نیوز - طرح اصلاح ماده 70 در خصوص تعیین حداقل طراز علمی برای ورود فرزندان ایثارگر در رشته پزشکی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید محمدجواد ابطحی نماینده ایثارگر مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب اظهار داشت: ما هم می خواهیم شان خانواده شهدا، رزمندگان و جانبازان و آزادگان رعایت بشود و هم اینکه شان علمی دانشگاه ها رعایت شود.

وی افزود: سهمیه 5 درصدی که برای جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان برای ورود به دانشگاه ها در برنامه ششم توسعه لحاظ شده بود، متاسفانه موجب اشکالات و اعتراضاتی شده است در این راستا اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در صدد اصلاح آن برآمدند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم ادامه داد: فکر می کنم با اینکه در برخی از رشته ها همانند پزشکی طراز علمی قید شده است، خود خانواده شهدا و ایثارگران از این موضوع راضی هستند و در واقع در سهمیه اختصاص داده شده به جامعه بزرگ ایثار تغییری حاصل نشده است.

نماینده ایثارگر خمینی شهر در بهارستان در خصوص این سوال که آیا ورود فرزندان ایثارگر به رشته های پزشکی و مهندسی سخت تر خواهد شد، متذکر شد: بالاخره آنها باید تلاش و کوشش بیشتری نسبت به گذشته بعمل آورند.

ابطحی شایعه ایجاد مانع برای ورود فرزندان ایثارگران به دانشگاه را بر اساس طراز جدید علمی 85 درصد رد کرد و افزود: همسطح بودن علمی پذیرفته شدگان در دانشگاه امر مهم و بالسویه ای برای پذیرفته شدگان در رشته های دانشگاهی است و این طرح در واقع ایجاد محدودیت نمی کند.


کد خبرنگار : 17