تاریخ : 1397,چهارشنبه 26 ارديبهشت17:32
کد خبر : 59190 - سرویس خبری : مقاومت بین الملل

ابومهدی المهندس در مراسم سالگرد شهید حاج شعبان نصیری:

اگر شهید نصیری و همرزمانش نبودند بغداد و دمشق ساقط شده بود



فرمانده نیروهای حشدالشعبی با اشاره به شهادت شهید نصیری در موصل گفت: اگر او و همرزمانش نبودند، بغداد و دمشق ساقط شده بود. فرض کنید در این صورت، الان وضعیت تهران چگونه بود.

به گزارش فاش نیوز؛ مراسم اولین سالگرد شهادت مدافع حرم سردار شهید شعبان نصیری عصر امروز با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون فرمانده سپاه، ابومهدی المهندس فرمانده نیروهای حشد الشعبی عراق، سعید قاسمی و برخی همرزمان و خانواده شهدا در محل حوزه هنری تهران برگزار شد.

ابومهدی المهندس در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: ما در سال ٦٤ در گردانهای شهید صدر در عملیات بدر با این شهید بزرگوار بودیم و از نزدیک می‌دیدیم که او و شهید بزرگوار دقایقی چه نقش موثری در سازمان دهی رزمندگان عراقی داشتند.

وی گفت: شهید نصیری تا آخر جنگ فرمانده بود. او مجاهد و قاطع و مصمم بود و پس از شهید دقایقی توانست مجاهدین را در کل جنگ فرماندهی و همراهی کند.

المهندس افزود: او بچه های بدر را مصمم تر کرد و بعد از جنگ نیز اگرچه در مسئولیت دیگری بود اما همچنان همدیگر را می‌دیدیم.

فرمانده نیروهای حشد الشعبی با بیان اینکه ما خودمان را شاگرد نصیری می‌دانیم، گفت: درست است که ما مقلد امام بودیم اما سربازان امام هم روی ما تاثیر می‌گذاشتند.

وی ادامه داد: وقتی شهرهایی مثل نجف و کربلا در معرض تهدید قرار گرفتند و برخی شهرها سقوط کردند، امریکایی ها بغداد را ترک کردند و کل فرماندهان ارتش برکنار شدند و ارتش هم قدرتی نداشت. ما از بچه های بدر و مقاومت خواستیم که کمک کنند و از سال ٢٠٠٣ با کمک سردار سلیمانی این گروه را تشکیل دادیم.

المهندس خاطرنشان کرد: من از نزدیک می‌دیدم که همه چیز در حال سقوط است. در آن مقطع بود که حاج قاسم گفت ما از عتبات حفاظت می‌کنیم و آیت الله سیستانی هم نامه دادند و جوانان برای دفاع آمدند.

فرمانده نیروهای حشدالشعبی اظهار داشت: حاج قاسم ما را سازماندهی کرد و بسیج مردمی که به مرجع شان لبیک گفتند، در ابتدا ١٠ هزار بودند اما الان تعداد آنها به ١٥٠ هزار نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: سربازان ولایت به ما کمک کردند و هدایت کردند و ما توانستیم در عملیات ها موفق شویم. شعبان نصیری هم از جمله کسانی بود که به ما کمک زیادی کرد.

المهندس تصریح کرد: این شهید بزرگوار در طول عملیات زیر آتش بود و اینطور نبود که از اتاق عملیات، نبرد را مدیریت کند.

فرمانده نیروهای حشدالشعبی با اشاره به شهادت شهید نصیری در موصل گفت: اگر او و همرزمانش نبودند، بغداد و دمشق ساقط شده بود. فرض کنید در این حال الان وضعیت تهران چه بود.

وی ادامه داد: صدور انقلاب ایران، دفاع از مردم مستضعف است و امام هم فرمود راه قدس از کربلا می‌گذرد و این شعار در حال تحقق است.

المهندس با اشاره به روند تشکیل حشد الشعبی در عراق خاطرنشان کرد: اگر مجاهدین نبودند، حشد تشکیل نمی‌شد. ما توانستیم نیرویی موازی ارتش و برای کمک به ارتش تشکیل دهیم.

وی تاکید کرد: امروز همه ارگان های نظامی عراق زیر چتر مرجعیت و ولایت توانستند عراق را به صورت مستقل حفظ کنند.