تاریخ : 1397,چهارشنبه 26 ارديبهشت19:05
کد خبر : 59193 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده مجلس:

مصوبات مجلس به سطح بخشنامه تنزل یافته است


مصوبات مجلس به سطح بخشنامه تنزل یافته است

عضو کمیسیون آموزشی و تحقیقات مجلس با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات مربوط به ایثارگران، مصوبات مجلس را در حد بخشنامه توصیف کرد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون آموزشی و تحقیقات مجلس با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات ایثارگری خاطر نشان کرد: مصوبات مجلس در حد بخشنامه دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نگرانی های فرزندان ایثارگران در زمینه سهمیه های کنکور سراسری پزشکی و مهندسی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه مقننه و دولت به عنوان اجرا کننده مصوبات قانونی، بایستی در اجرای قوانین، همه ایثارگران را در نظر بگیرند و از ایجاد موانع در این خصوص خودداری کنند تا قانونی که به تصویب می رسد با مشکل مواجه نشود.

وی ادامه داد: سهمیه ورود ایثارگران به دانشگاه و مراکز علمی از گذشته به عنوان یک قانون وجود داشته است، اما به نظر من نحوه تهیه آئین نامه و اجرای آن را باید مجلس شورای اسلامی به وزارت علوم و بنیادشهید و امور ایثارگران واگذار کند، تا بر مبنای همفکری، آئین نامه اجرایی آن را تهیه و تدوین کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من ورود بیش از اندازه مجلس در امور اجرایی کمکی در تسهیل مسائل و امور کشور نیست. وظیفه مجلس تصویب قانون است و تهیه و تدوین آئین نامه و بخشنامه در حیطه دستگاه های اجرایی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس متذکر شد: امروز برخی از قوانین که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسد در حد بخشنامه تنزل پیدا کرده است و این موضوع قطعا به وجهه مجلس به عنوان یک قوه آسیب خواهد رساند.

حجت الاسلام سلیمی نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در حیطه عمل خود، قوانین کلی را تصویب کنند و ورود به بخشنامه نویسی بر خلاف مصلحت است و این موضوع در تصویب قوانین ایثارگری هم صدق می کند.


کد خبرنگار : 17