تاریخ : 1397,پنجشنبه 27 ارديبهشت13:09
کد خبر : 59203 - سرویس خبری : اخبار

آمار یونیسف از شمار کودکان زخمی غزه



صندوق حمایت از کودکان ملل متحد اعلام کرد از آغاز تظاهرات روز بازگشت تا روز نکبت بیش از ۱۰۰۰ کودک در غزه زخمی شده‌اند.

آمار یونیسف از شمار کودکان زخمی در غزه

به گزارش به گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق، طبق اعلام صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف)‌ شمار کودکان زخمی در غزه پس از حمله اخیر رژیم کودک کش اسرائیل به بیش از 1000 تن رسیده است.

 از 30 مارس سال جاری میلادی (آغاز تظاهرات بزرگ روز بازگشت) تا روز نکبت، بیش از 1000 کودک در نوار غزه بوسیله نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی شده اند.

یونیسف همچنین در بیانیه ای اعلام کرد: حملات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه (همزمان با بازگشایی سفارت آمریکا در قدس در روز نکبت) در کنار نظام بهداشتی ضعیف در این منطقه و نبود تجهیزات پزشکی، به افزایش ناگهانی شمار کودکان زخمی در غزه طی دو روز گذشته دامن زده است.

در حمله وحشیانه اخیر صهیونیست ها به غزه 2 کودک نیز  به شهادت رسیدند.

صندوق کودکان ملل متحد همچنین از ارسال دو کامیون دارو شامل انواع آنتی بیوتیک، محلولهای شست و شو دهنده، سرنگ به غزه خبر داد.

بر اساس گزارش این سازمان، شدیدترین نوع جراحات وارده به کودکان غزه ، در این بازه زمانی قطع عضو است که رویه زندگی  آنها را تا پایان عمر تحت تاثیر قرار می دهد.

روز دوشنبه همزمان با افتتاح سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی، تظاهرات گسترده ای در نوار غزه برگزار شد. نظامیان صهیونیست با سرکوب این تظاهرات، بیش از 60 فلسطینی را شهید و بیش از 2700 نفر را مجروح کردند.

انتهای پیام/