تاریخ : 1397,شنبه 29 ارديبهشت13:08
کد خبر : 59224 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

درباره بازنشستگی، دانشگاه پردیس، حق سنوات،قانون خدمات کشوری و بیمه تکمیلی



س - بنده همسر جانباز ۲۵ درصد متوفی هستم و شاغل در آموزش و پرورش. ۲۶ سال سابقه خدمت دارم. آیا می توانم از سنوات ارفاقی بند ۲۴ قانون جامع استفاده کنم و با ۳۰ سال بازنشسته شوم؟ چه کاری باید انجام بدهم؟ به منطقه که مراجعه می کنم می گویند برای ما بخشنامه نشده. خواهش میکنم راهنماییم کنید. متشکرم

ج- متاسفانه به دلیل عدم تهیه آیین نامه اجرایی آن که با کوتاهی بنیاد و دولت همراه است این حق قانونی شما همچنان اجرایی نشده است. بهانه عدم تهیه آیین نامه اجرایی و عدم پیش بینی بار مالی در خصوص قوانین ایثارگران صدای همه را درآورده است ولی گوش شنوایی نیست.

***

س - فرزندم امسال کنکوری هستش. آیا دانشگاه های پردیس خود گردان برای فرزندان جانبازان ۲۵ درصد رایگان است یا خیر؟ لطفا راهنمایی بفرمایید. اجرکم عندالله

ج- خیر کاملا" رایگان نیست بلکه معادل رشته همطراز در دانشگاه آزاد از معافیت برخوردارید و مابقی شهریه را باید پرداخت کنید.

***

س - حق سنوات جانبازان بسیجی چه زمانی پرداخت میشه؟ سپاس

ج- اگر منظور شما پاداش پایان خدمت جانبازان حالت اشتغال بنیاد باشد، متاسفانه بنیاد،‌ دولت و نیروهای مسلح به ویژه ستاد کل  همچنان در مسیر بی خیالی طی می کنند و همتی برای این کار حتی به صورت برنامه چند ساله مشاهده نمی شود.

***

س - قانون خدمات کشوری  که توسط رییس جمهور امضاشد، چیست و چه نفعی برای جانبازان در پی دارد؟!

ج- هر قانون موقتی پس از دوره آزمایشی برای دائمی شدن و اصلاحات مورد نیاز به مجلس ارسال می شود. ارسال لایحه دائمی کرن قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس هم در این راستا انجام شده است.

***

س - اینکه همسرم کارت ایثارگری داره بیمه تکمیلی به ما تعلق میگیره یا نه؟

ج- رزمندگان باید منتظر سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح که برابر قانون متولی امور رزمندگان است، باشند تا مصوبات قانونی آنان در زمینه های مختلفی که تصویب شده به سرانجام برسد.


کد خبرنگار : 23