تاریخ : 1397,یکشنبه 30 ارديبهشت14:30
کد خبر : 59245 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

ایثارگران و عوارض آزادراه ها


ایثارگران و عوارض آزادراه ها

اخیرا وزارت راه و شهرسازی با افزایش عوارض آزاد راه ها مشکلاتی را در تردد جانبازان و ایثارگران ایجاد کرده است.

فاش نیوز براساس قانون مربوط به خدمات ترددی به جانبازان، این قانون، خدمات در کلیه بزرگراههای کشور، پارکینگ ها، محدوده طرح ترافیک و . . . را شامل شود و باید رایگان در اختیار جانبازان قرار گیرد.

براساس گزارش ها، اخیرا وزارت راه و شهرسازی با افزایش عوارض آزاد راه ها مشکلاتی را در تردد جانبازان و ایثارگران ایجاد کرده است و این موضوع باعث افزایش بار مالی مضاعفی بر آنها شده است.

معاون وزیر راه و شهر سازی در این خصوص با مستمسک قرار دادن این موضوع که از نیمه سال ۹۵ و کل سال ۹۶ افزایش قیمت نداشته ایم اعلام کرد: پس از ۱۸ ماه میانگین، ۲۰ درصد نرخ عوارض آزاد راه‌ ها افزایش یافته است.

این در حالی است که در ماده۴۴قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به صراحت تاکید شده است:
وزارت کشور ضمن هماهنگی ‌های لازم نسبت به ارائه خدمات ترددی، از جمله آرم و کارت تردد و مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک و مناطق مربوط را برای جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، براساس معرفی ‌نامه بنیاد به صورت رایگان فراهم نماید.

یوسف مجتهد، کارشناس مسایل حقوقی و قانونی ایثارگران معتقد است، آنچه که از ماده 44 قانون جامع استنباط می شود فقط دریافت مجوز ورود به طرح ترافیک در تهران نیست بلکه متن این ماده صراحتا" به موضوعی وسیع تر و در سطح کشور اشاره دارد که مجوز ورود به طرح ترافیک یکی از آنهاست.

به گفته این کارشناس حقوقی، خدمات ترددی می تواند خدمات در کلیه بزرگراههای کشور، پارکینگ ها، محدوده طرح ترافیک و... را شامل شود. بنابراین، این خدمات باید رایگان در اختیار ایثارگران قرار گیرد و دریافت مبالغی بابت تردد در آزاد راه ها قانونی به نظر نمی رسد.

وی می افزاید: بنیاد و ‌وزارت کشور باید این موضوع را با جدیت پیگیری کنند تا حقوق مشمولین ماده 44 قانون جامع در سراسر کشور تامین شود. مجلس می تواند با نظارت دقیق این موضوع را پیگیری کند .

 


کد خبرنگار : 18