تاریخ : 1397,یکشنبه 06 خرداد16:23
کد خبر : 59305 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده ایثارگر مردم همدان در مجلس:

تغییر تراز علمی ایثارگران به مصلحت نیست


تغییر تراز علمی ایثارگران به مصلحت نیست

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی بر درک درست وضعیت ایثارگران و تصویب قوانین متناسب با شرایط آنان تأکید کرد.

فاش نیوز -  نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی بر درک درست وضعیت ایثارگران و تصویب قوانین متناسب با شرایط آنان تأکید کرد.

امیر خجسته، نماینده ایثارگر و فعال در این حوزه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ما گفت: بحث های مربوط به ایثارگران، تخصصی است و باید افرادی در این حوزه اظهار نظر کنند که تخصص این کار را داشته و یا ایثارگر باشند و مسائل و مشکلات آنها را درک کند.

وی اضافه کرد: کسی که دچار موج گرفتگی، قطع نخاع و دچار ضایعات جسمانی شده و دارای شرایط خاص است، کسانی آنها را خوب درک خواهند کرد که از جنس آنها باشند.

خجسته یادآور شد: در رابطه با فرزندان ایثارگر و مطرح شدن بحث افزایش رتبه های علمی از 70 به 85 درصد باید بگویم؛ به نظر من این یک پیشنهاد معقول و درستی نمی تواند باشد، چرا که آنها شرایط خاصی را می گذرانند و در رفاه و آرامش فکری نبوده اند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در مورد فرزندان ایثارگران اعصاب و روان مشکلات حادی وجود دارد و آثار جبهه و جنگ به آنها منتقل شده است. بنابراین فزندان جانبازان اعصاب و روان در یک جبهه دیگر می جنگند.

عضو کمیسیون شوراها خاطرنشان کرد: کسانی که به دنبال تصویب تراز علمی بالا برای فرزندان ایثارگران در کنکور سراسری امسال هستند باید با توجه به این مسائل در این خصوص به صورت عادلانه قضاوت کنند.

نماینده آزاده مجلس دهم تاکید کرد: به نظر من تعیین تراز علمی 70 درصد در سال های گذشته یک اقدام اساسی و قابل قبول بوده است و اینکه مطرح می شود که مبنای تراز علمی فرزندان ایثارگران در رشته های پزشکی و فنی و مهندسی 85 درصد باشد صحیح نیست و بایستی افرادی در این خصوص تصمیم گیری کنند که خود از نزدیک درد و رنج های یک ایثارگر و خانواده وی را درک کرده باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در بهارستان تصریح کرد: قانونگذار با توجه به شرایط ایثارگران در سال های گذشته مبنای تراز علمی را 70 درصد تعیین کرده است و این قانون همچنان باید ادامه پیدا کند و ما هم به شدت موافق این موضوع هستیم، چرا که فرزندان یک جانباز، آزاده، رزمنده و ... را باید درک کرد و فهمید و با توجه به دردها و رنج ها و مشکلات عدیده ای که از دوران جبهه و جنگ همچنان در این گونه خانواده ها وجود دارد، تغییر تراز علمی به صلاح نیست و بایستی همه جوانب درنظر گرفته شود و بعد از آن تصمیم گیری کرد.


کد خبرنگار : 17