تاریخ : 1397,چهارشنبه 02 خرداد18:28
کد خبر : 59327 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

فراکسیون ایثارگران مانع از تعرض به قوانین ایثارگری شد


فراکسیون ایثارگران مانع از تعرض به قوانین ایثارگری شد

نمایندگان ایثارگر مجلس با ایجاد محدودیت برای ایثارگران در قانون استخدام و ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مخالفت و آن را به کمیسیون اعاده کردند.

فاش نیوز - نمایندگان ایثارگر مجلس با ایجاد محدودیت برای ایثارگران در قانون استخدام و ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مخالفت و آن را به کمیسیون اعاده کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین مصوب برنامه ششم توسعه کشور در خصوص ایثارگران متذکر شد:

امروز چهارشنبه 2 خرداد در هنگام طرح ماده 71 قانون استخدام و ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان که کلیات آن رای آورد، بحث جانبازان و ایثارگران و فرزندان شاهد نیز مطرح شد.

وی گفت: از آنجایی که این بخش که مطرح شد، چه در ارتباط با قوای مسلح و وزارت اطلاعات، به ویژه ایثارگران، این طرح مخالف با قوانین بالادستی این دو نهاد بود. یعنی در ارتباط با  وزارت اطلاعات و وزارت دفاع و ایثارگران که شامل ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه می شود و همچنین ماده 68 قانون خدمات رسانی به ایثارگران مغایرت دارد.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لذا در هنگام طرح، با تذکرات نمایندگان ایثارگر مجلس در صحن علنی مواجه شد و در این چارچوب به رییس مجلس هم مراجعاتی صورت گرفت.

حجت الاسلام حسن نوروزی خاطرنشان کرد: اعضای هیئت رئیسه مجلس در این چارچوب مقرر کردند که این طرح مجددا به کمیسیون مربوط اعاده شود تا روز یکشنبه هفته آینده نمایندگان ایثارگر نقطه نظرات خود را اعلام و طرح مجددا به صحن علنی آورده شود.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نظر ما بر این منوال است که ایثارگران و قوای مسلح قانون خاص خود را دارند و نباید به قوانین مرتبط با آنها تعرضی شود.

نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال محدودیت های مطرح شده در این طرح برای ایثارگران متذکر شد: متاسفانه در این طرح قرار بود برای خانواده بزرگ ایثارگر محدودسازی شود اما نمایندگان ایثارگر در صحن علنی مجلس مانع از آن شدند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در رابطه با قانون استخدامی کارگزاران وزارت کشاورزی که در صحن علنی مجلس مطرح شده بود تاکید کرد: در این قانون نیز ذکر شده است که سهمیه 25 درصدی به ایثارگران اختصاص داده شود.


کد خبرنگار : 17