تاریخ : 1397,چهارشنبه 02 خرداد19:21
کد خبر : 59329 - سرویس خبری : اخبار

توصیه جمعیت جانبازان به مسئولان کشوری درباره برجام


توصیه جمعیت جانبازان به مسئولان کشوری درباره برجام

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی به مسوولان عرصه دیپلماسی کشور توصیه کرد به مواضع اتحادیه اروپا مبنی بر «ناتوانی در پایبندی به برجام» پاسخی شفاف بدهند و از تکرار مذاکرات گنگ و مبهم گذشته جلوگیری کنند.

 جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی به مسوولان عرصه دیپلماسی کشور توصیه کرد به مواضع اتحادیه اروپا مبنی بر «ناتوانی در پایبندی به برجام» پاسخی شفاف بدهند و از تکرار مذاکرات گنگ و مبهم گذشته جلوگیری کنند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت جانبازان، اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در آخرین جلسه رسمی خود در آستانه سالروز سوم خرداد، ضمن گرامیداشت شگفتی بزرگ این رخداد که به آزادسازی خرمشهر و ناکامی دشمنان بعثی و حامیان عبری - غربی - عربی آنها منجر شد، بر ضرورت فرازمان و فرامکان دیدن حوادث و رخدادهای انقلاب و کشف انرژی اصلی این رخدادها برای بهره‌برداری در دیگر زمان‌ها را عامل پیشرفت و عبور از موانع در طول 40 سال سپری شده از انقلاب دانستند.

این جمعیت با یادآوری اینکه پیروزی در حماسه سوم خرداد با عنایت الهی به وقوع پیوست و تجلی آیات قرآن و اعتماد وعده‌های الهی را در مورد ملت ما رقم زد، تصریح کرد: این پیروزی حاصل مقاومت بر حقی بود که امام خمینی (ره) به درستی و روشنی تبیین کردند و ملت به این باور رسید که باید بین مقاومت در مقابل یاغی‌گری و زیاده‌خواهی ائتلاف نظام سلطه و پذیرش ذلت سرافکندگی تاریخی، یکی را انتخاب کند. جمعیت جانبازان در این جلسه، شعار «هیهات من‌الذله» را مخصوص یک زمان ندانست و تاکید کرد: صحنه آرایی امروز شیطان بزرگ با همپیمانان عبری – غربی – عربی‌اش نیز با هدف تحمیل سلطه تاریخی بر ملت بزرگ ما و محو هر گونه شعار عدالت خواهی و مقابله با ظلم صورت گرفته است.

این جمعیت با تأکید بر هزار چهرگی آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی این دولت، هوشمندی در ایجاد فرصت در مذاکرات جاری را با تکیه بر تاکیدات مقام معظم رهبری و پیش‌رو داشتن رفتار انقلابی توصیه کرد. به باور جمعیت جانبازان، وقتی سه کشور اروپایی روشن و شفاف اعلام می‌کنند نمی‌توانند برای حفظ منافع ایران مقابل آمریکا بایستند و تضمین حقوقی برای سرمایه‌گذاری در ایران را هم نمی‌دهند و ادعا می‌کنند نمی‌توانند در سرمایه‌گذاری، فعالان اقتصادی را وادار به معامله با ایران و گذشتن از منافع چند برابری معامله با امریکا کنند، لازم است مسوولان عرصه دیپلماسی ایران نیز پاسخی شفاف به این مواضع بدهند تا از تکرار مذاکرات گنگ و مبهم گذشته در برجام و عواقب آن جلوگیری شود. اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه موگرینی، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات، از تضمین دادن ایران به جای تضمین دادن کشورهای اروپایی برای عمل به تعهدات برجام سخن می‌گوید، خواستار حفظ انسجام ملی و پرهیز از چندصدایی‌های افراطی و تفریطی در برابر این مواضع شدند و خاطرنشان کردند: ملاحظات مقام معظم رهبری می‌تواند جلوی بازی اروپا با ایران را بگیرد. جمعیت جانبازان معتقد است پروژه فرصت‌سوزی و طولانی کردن زمان تعیین سرنوشت برجام، با هدف ایجاد بحران اقتصادی در ایران صورت گرفته و راهبردی است که غرب برای تحمیل خواسته‌های آمریکا بر ایران اتخاذ کرده است. از این رو انتظار می‌رود مسوولان دیپلماسی در مقطع فعلی کاملا هوشیارانه عمل کنند.


کد خبرنگار : 17