تاریخ : 1397,شنبه 05 خرداد13:34
کد خبر : 59356 - سرویس خبری : باغ بهشت

حکمت معنوی وصایای شهدا

خود را برای آزادی قدس آماده کنید



شهید محمدرضا صدخسروی در وصیت نامه خود می‌نویسد که «ای عزیزان قدس در انتظار است، خود را برای آزادی قدس آماده کنید.»

حکمت معنوی وصایای شهدا| خود را برای آزادی قدس آماده کنید

 روزگاری رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره) در مورد وصیت نامه شهدا می‌فرمود: «این وصیت‌نامه‌‏هایى که این عزیزان می‌نویسند مطالعه کنید. 50 سال عبادت کردید، و خدا قبول کند، یک روز هم یکى از این وصیت‌نامه‏ ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید.» چند سال پیش بود که رهبر معظم انقلاب هم در یکی از دیدارهای رسمی‌شان به خواندن وصایای شهدا توصیه داشتند.

ایشان در این زمینه فرمودند: «این وصیت‌نامه‌هایی که امام می‌فرمودند بخوانید، من به این توصیه‌ ایشان خیلی عمل کرده‌ام. هرچه از وصیت‌نامه‌های همین بچه‌ها به دستم رسیده - یک فتوکپی، یک جزوه - غالباً من اینها را خوانده‌ام؛ چیزهای عجیبی است. ماها واقعاً از این وصیت‌نامه‌ها درس می‌گیریم. این‌جا معلوم می‌شود که درس و علم و علم الهی، بیش از آنچه که به ظواهر و قالب‌های رسمی وابسته باشد، به «حکمت معنوی» - که ناشی از  نورانیت الهی است - وابسته است. آن جوان خطش هم بزور خوانده می‌شود، اما هر کلمه‌اش برای من و امثال من، یک درس راهگشاست و من خودم خیلی استفاده کرده‌ام...وقتی معنویت هست، دلها مجذوب آن می‌شود. وقتی دل‌ها مجذوب شد، نیروها به دنبال دل‌ها و اراده‌ها حرکت می‌کند. وقتی این‌طور شد، بزرگ‌ترین قدرت‌ها نمی‌توانند یک ملت را شکست بدهند. برادران! این واقعیت در ایران اتفاق افتاد؛ بزرگ‌ترین قدرت‌های دنیا نتوانستند ایران را شکست بدهند.» اعجازهای نهفته در کلام این مردان خدا گنجینه‌ای از حکمت آن‌هاست که میدان جهاد در راه خدا به آن دست یافتند. مرور خطوط این وصایا ضروری است.

شهید محمد رضا صد خسروی متولد 1349/5/5 بود و در 1365/11/13 در حالیکه 16 سال بیشتر نداشت در جبهه های حق علیه باطل و مبارزه با رژیم بعثی عراق به درجه رفیع شهادت نائل شد. پیکر مطهر این شهید والامقام در قطعه 53 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) آرام گرفته است. در ادامه وصیت نامه شهید صدخسروی را می‌خوانید:

«بسم رب الشهداء و الصدیقین

السلام علیک یا اباعبدالله انی سلم لمن سالمکم وحرب لمن حاربکم

بنام آنکه هستی بخش تمام هستی است وهستی از اوست و هستیم از اوست و از اویم و به سوی او باز می‌گردم و با سلام به پیشگاه یگانه منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج الله) و نایب برحقش امام امت خمینی کبیر، رهبر انقلاب اسلامی و با سلام و درود بیکران بر ارواح طیبه شهدای اسلام از صدر تاکنون و به امید آزادی کربلای معلا، مرقد مولاحسین (ع) و آزادی نجف و قدس عزیز و آزادی اسلام و بازگشت کلیه رزمندگان به خانواده‌های خود و با امید ظهور مولا حجه‌­ابن الحسن (عج) وطول عمر امام تا ظهور حضرتش و در کنار ایشان و با سلام خدمت دوشمع عالم امکان، سلام به دو فرشته رحمت الهی که موجبات تکامل انسانی را تا به مرحله سعادت و از سعادت به شهادت و از شهادت به لقاء الله باعث می‌شوند.

سلام بر پدر و مادرم، ای پدر و ای مادرم این زبان با این کلمات چگونه می‌تواند از شما تشکر نماید. از شما که در هر شرایطی همچون دو ملک برگرد من چرخیدید، ای پدر و ای مادر، من از روی شما خجالت می‌کشم می‌دانم که فرزند خوبی برای شما نبوده‌ام و به جای سپاس از شما و خدمت شما، نافرمانی کردم ولی بزرگی روحتان این ناخلفی را به هیچ گرفت و می‌دانم که عظمت روح شما مانع از ناراحتی شما می‌شود.

ای پدرم و ای مادرم در شهادت من مگریید و شکر خدای را به جای آورید که ما شهدا به گفته حق تعالی نمرده‌ایم بلکه زنده و جاویدیم و سعی کنید دیگر فرزندانتان را حسین وار و زینب گونه پرورش دهید و آنها را چنان تربیت کنید که حق تعالی راضی شود.

ای خواهرانم حجاب شما همچون سنگرماست پس همواره حجاب خود را  حفظ کنید و همیشه بر خدا توکل نمایید و ای خواهرانم همانطور که ما رسالت حسین گونه داشتیم، شما رسالت زینب گونه دارید. سعی کنید مسئولیت خود را عمل کنید راه سعادت بخش حسین (ع) را ادامه دهید و زینب‌وار زندگی کنید در دین و فراگیری علم کوشا باشید و حجاب و نماز سنگری است که ایمان و تقوا در پناه آن است. قرآن بسیار بخوانید و نماز به جاآورید و در نمازهای جمعه و جماعت شرکت نمایید و سطح فکری و علمی و خود را گسترش دهید تا ضربه نخورید و تا انقلاب ضرب نخورد.

ای برادرانم و ای برادرم، اول خدا و بعد ایمان و تقوی و بعد پدر و مادر را فراموش نکنید، تقوا پیشه کنید، همچون مولایمان حسین (ع) ندای حق سر بدهید و تا پای جان مقاومت نمایید که اجری عظیم دارید. یاور امام باشید و ای برادرم عصای دست پدر و مادر و کمک آنها و راهرو راه شهیدان خدا و همواره از حق دفاع کن بیاد خدا باشید و در راه او حرکت کنید که همان راه امام عزیز است.

ای دوستان پیرو راه امام باشید و از امام جلوتر نروید و از ایشان عقب نمانید. محبت به اهل بیت داشته باشید، محبت واقعی، مطالعه کنید، مطالعات وسیع کتابهای استاد شهید مطهری را که حتی امام عزیز نیز به آن سفارش نموده است از این راه محبت به اهل بیت پیدا کنید و مراقب کمین‌های دشمنان اسلام باشید، مراقب کسانی باشید که با نام اسلام و محبت اهل بیت و روحانیت ضربه به اسلام و قرآن و اهل بیت و انقلاب و روحانیت می‌زنند.

روح‌های خود را از زنجیرهای تن رهاکنید و در عالم ملکوت پرواز نمایید، تا فرشتگان بدانند که انسان از چه قابل سجده است و همچو شهید مهاجرت کنید و مهاجر باشید. مهاجر از گناه و مقصدتان رسیدن به قرب الهی، قرآن این نور تابنده، این خورشید فروزان و این منبع حکومت الهی را سرلوحه افکار و اعمال و عقاید و نیات خود قرار دهید.

قرآن بخوانید، این آسمانی را بخوانید و در آن تأمل کنید و به عمل بگذارید و بر طبق احکام آن عمل کنید. با بسیجیان این سپاهیان نور و سربازان امام زمان (عج) رهسپار شوید تا لقاء حق را و معبود خود را بیابید.

امام این اسطوره ایمان و این آیت خدا را تنها نگذازید به صحبت‌های او که صحبت‌های ولیعصر (عج) است. توجه کنید و آنها را به طور صحیح عمل کنید. به فرمان او باشید در سخنانش تأمل کنید و پیرو او باشید. جبهه ها راخالی نگذارید. در تقویت ایمان خود بکوشید و با آمدن به این دانشگاه عرفان ایمان خود را کامل نمایید.

ای عزیزان خود را برای آزادی قدس آماده کنید. ای عزیزان قدس در انتظار است و ای انسانها بیایید و بنگرید و به تصویر درآورید و تألیف کنید این حماسه‌ها را و ببینید این اسطوره‌ها را این جان برکفان را و درس بگیرید درس ایمان و تقوی، درس شجاعت، درس شهادت، درس مقاومت و ایثار و درس عشق و شهادت.

امام آرزوی دیدار شما را داشتم ولی توفیق نیافتم و چون فرمان شما را شنیدم که جبهه‌ها را گرم نگه دارید پس با تمام وجود فرمانت را شنیدم و به اینجا عزیمت کردم و جلوه‌های نور را مشاهده نمودم و حال خوشحالم که به دیدار مولایمان می‌شتابم.

امام من با شما میثاق بسته‌ام و به آن وفا دارم. زیرا که شما به اسلام و قرآن وفا دار ماندید و اگر چندین بار مرا بکشند و زنده‌ام کنند از شما دست نخواهم کشید. و این دون صفتان بدانید که شما با یک ملت و یا دولت در جنگ هستید بلکه  شما با یک مکتب در جنگید و با مکتبی که شکست ندارد، مکتبی که شهادت دارد مکتبی که جوانان و پسران خود را فدا می‌کند.

مکتبی که مکتب حق است و خداوند یاور پیروان آن مکتب است پس فکر ضربه زدن و یا غلبه بر این چنین مکتبی را نکنید که خود را به هلاکت افکنده‌اید و آنان که با اسلام درافتند نابود و خوار شوند و به ذلت دچار گردند.

و ای دوستان و دانش‌آموزان و ای همرزمان کلاس درس بدانید که استکبار لبه تیز حمله خود را بر روی فرهنگ ما گذاشته است و مراقب باشید که فریب و حیله آنان در شما تاثیر نگذارد و بدانید که الان آنان که به جبهه‌های نبرد می‌روند که خداوند یار اینان است و اجرکم عندالله ولی آنان که می‌مانند و به درس خود ادامه می‌دهند وظیفه مهمتری دارند و مبارزه‌ای بس سهمگین تر و بس دشوار تر اول که پیام برادران رزمنده و جنگ‌آور خود را بگوش عالم و عالمیان برسانید و دوم اینکه با قلمهای خود به مقابله رویاروی دشمنان اسلام و مکتب و وطن خود بروند و با فعالیتهای سیاسی و مذهبی خود به پیشبرد هدفهای انقلاب و امام کمک نمایید.

خدایا، بارالها، پروردگارا، معبودا، معشوقا، مولایم، من ضعیف و ناتوان که تحمل درد از دست دادن پاهایم را ندارم چگونه تحمل عذاب تو را می‌توانم بکنم. خدایا مرا ببخش از گناهان من درگذر که تو رحیم و کریم هستی.

والسلام علیکم      سه‌شنبه 65/1/17»

انتهای پیام/


منبع : تسنیم