تاریخ : 1397,چهارشنبه 09 خرداد15:10
کد خبر : 59377 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

تاکید و تلاش بر ثبات تراز علمی ۷۰


تاکید و تلاش بر ثبات تراز علمی  ۷۰

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس بر ثابت ماندن تراز نمره قبولی ۷۰ درصد برای فرزندان ایثارگران در کنکور سراسری تاکید کرد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس بر ثابت ماندن تراز نمره قبولی 70 درصد برای فرزندان ایثارگران در کنکور سراسری تاکید کرد.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی موضوع تراز نمره قبولی فرزندان ایثارگران در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: در رابطه با اصلاحیه ماده 70 قانون جامع ایثارگران و ماده 90 برنامه ششم توسعه اعتقاد ما براین است که تراز علمی همان نمره قبولی 70 که قبلا بود، باید باشد.

  وی ادامه داد: منتهی نظرما این است که اصلاحیه ای که در پیش نویس برنامه ششم توسعه آمده بود و در آن فرقی میان جانبازان گذاشته نشده تصویب و اجرایی شود. چرا که متاسفانه در هنگام قرائت آن اشتباهی صورت گرفت و اگر چه در مورد جانبازان که از قبل یکسان بود اشتباه قرائت شد اما باید همسر و فرزندانشان نیز یکسان باشند و رقابت کلی بین خود خانواده ایثارگران باشد و این نظر کلی ما بود و الا ما به طراز علمی که 70 به  85 درصد تبدیل شود خیلی اعتقادی نداریم.

  سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: اعتقاد ما براین است که آنچه که در برنامه ششم توسعه در این خصوص مبنی بر اینکه سهمیه خانواده ها و فرزندان جانبازان، مثل خود جانبازان یکسان بشود آمده است و آن اشتباهی که در مجلس در هنگام قرائت مصوبات صورت گرفت و به طور کلی جانبازان زیر 25 درصد حذف شدند، به حالت اول برگردد.


کد خبرنگار : 23