تاریخ : 1397,چهارشنبه 09 خرداد19:40
کد خبر : 59436 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

در انتخابات امروز هیئت رئیسه

مجلس، ایثارگران را انتخاب کرد!


مجلس، ایثارگران را انتخاب کرد!

انتخابات سومین سال دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخاب نمایندگان ایثارگر، نشان دهنده توجه نمایندگان ملت به ایثار و ایثارگران است.

فاش نیوز -  انتخابات سومین سال دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخاب نمایندگان ایثارگر، نشان دهنده توجه نمایندگان ملت به ایثار و ایثارگران است.

  حجت الاسلام حسن نوروزی، عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در حاشیه انتخابات رئیس و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انتخاب تعدادی از نمایندگان ایثارگر در انتخابات امروز، اظهار داشت:

 امروز درواقع یک رقابت جدی و تنگاتنگ که در حقیقت نشان دهنده عمق دموکراسی حاکم است، در مجلس برگزار شد. چراکه هر سه فراکسیون (مستقلین- ولایی- امید) کاندیداهای خود را در همه زمینه ها معرفی کردند و برخی از نمایندگان نیز خارج از فراکسیون ها شرکت کرده بودند.

وی گفت: موضوع انتخاب رئیس مجلس شورای اسلامی به لحاظ همین رقابت تنگاتنگ به دور دوم کشیده شد ودرواقع ولایی ها چه مستقل و چه غیرمستقل با یکدیگر متحد شدند تا آقای لاریجانی انتخاب شود.

 رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیام انتخابات امروز مجلس خاطرنشان کرد: در واقع پیام این انتخابات این است که آقای لاریجانی نماینده اصولگرایان ولایی و مستقلین ولایی است و وابسته به جریان اصلاحات و چپ نیست!

 نماینده دوره نهم و دهم حوزه رباط کریم در بهارستان متذکر شد: درخصوص رقابت برای انتخاب نواب رئیس ( نایب اول و نایب دوم ) نیز باید گفت: رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به آقایان پزشکیان و مطهری، همانطور که مطلع هستید نشان دهنده این موضوع است که درست است تعداد جماعت اصلاح طلبان در مجلس 110 است اما در بزنگاه های حساس باز هم فرزند شهید، ایثارگر و جانباز ملاک اصلی برای انتخابات است و به آن توجه می شود.

 حجت الاسلام نوروزی در ادامه یادآور شد: انتخاب آقای پزشکیان به عنوان رزمنده دوران دفاع مقدس و مطهری به عنوان فرزند شهید بیانگر این موضوع است که ایثار و ایثارگر در مجلس حائز اهمیت است.

 سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: درخصوص انتخاب اعضای هیئت رئیسه مجلس باید گفت که انتخاب آقایان امیرآبادی، رنجبرزاده و رحیمی به عنوان افراد متدین، حزب اللهی و ایثارگر نشان می دهد توجه نمایندگان مردم به جامعه بزرگ ایثار همچنان وجود دارد.

 نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در پایان تاکید کرد: انتخابات امروز بیانگر این است که مجلس دقت و تحلیل خود را دارد و در مورد مسائل ایثارگری توجه خاصی به کسانی که برای ایثارگران زحمت می کشند و فعالیت می کنند دارد و به آنان رای می دهد و ما از این موضوع و انتخابات راضی هستیم و به اعتقاد ما انتخابات خوبی برگزار شد.

 گفتنی ست که در انتخابات دور اول امروز صبح، از مجموع ۲۷۲ رای اخذ شده، محمدرضا عارف ۱۱۴ رای، حمیدرضا حاجی بابایی ۵۴ رای و علی لاریجانی ۱۰۱ رای کسب کردند و آرای باطله نیز ۳ رای بود که بر این اساس هیچکدام از کاندیداها رای کافی نیاوردند و رای گیری به دور دوم کشیده شد.


کد خبرنگار : 20