تاریخ : 1397,شنبه 12 خرداد18:30
کد خبر : 59466 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

سهمیه ها محدود نخواهد شد!


سهمیه ها محدود نخواهد شد!

بحث ما فقط تراز علمی است و به هیچ عنوان قصد ایجاد محدودیت برای فرزندان عزیز ایثارگران وجود ندارد!

فاش نیوز-رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از افزایش نمره تراز علمی برای فرزندان ایثارگران به 80 درصد دفاع کرد و آن را مصوبه ای علمی و قابل قبول در سطح کشور دانست.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد مهدی زاهدی نماینده ایثارگر مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص نمره تراز علمی فرزندان ایثارگر برای ورود به رشته های پر طرفدار پزشکی و مهندسی تاکید کرد: در ابتدا باید بگویم که در مورد تعیین تراز علمی 70 درصد در سال گذشته مجلس واقعا متوجه این موضوع نشد که دارد چکار می کند و ما به این موضوع اعتراف می کنیم.

  وزیر سابق علوم ادامه داد: متاسفانه نمایندگان ملت در بهارستان، در سال گذشته برای نخستین بار سطح نمره تراز علمی که همیشه روی 80 بود را به 70 درصد کاهش دادند و نتیجه اش این شد که تعداد زیادی از بچه های نخبه با نمره تراز بالای علمی موفق به ورود به دانشگاه ها نشوند.

  رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال گذشته برخی با نمره تراز واقعا نابهنجاری وارد رشته های پر طرفدار در دانشگاه ها شدند که بطور قطع و یقین بسیاری از این عزیزان در ادامه تحصیل خود از مسیر باز می مانند یا نخواهند توانست آن را به پایان برسانند.

 

  عضو مجمع نمایندگان استان کرمان تصریح کرد: من در این مورد نمی خواهم اعداد و ارقامی را ارائه کنم تا بخشی از جامعه و خانواده بزرگ ایثارگران نگران شوند اما به نظر من برای اینکه فرزندان عزیزی که از این موضوع منتفع می شوند در جریان امور قرار بگیرند، باید بگویم روشی که در مورد تعیین رتبه علمی اتخاذ شد و طی آن هم مجلس متوجه نشد که به چه چیزی رای داده، صحیح و علمی نیست.

  زاهدی در تشریح نقطه نظرات اعضای کمیسیون درخصوص تصویب تراز علمی متذکر شد: ما با این مصوبه می خواهیم به همان چیزی که هر ساله بوده و اجرا شده است برگردیم و یک کار طبیعی انجام بدهیم. چرا که در سال گذشته یک کار غیر طبیعی در مجلس صورت گرقته بود.

  نماینده ادوار مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش تراز علمی باعث محدودیت ورود به دانشگاه ها برای فرزندان ایثارگر نخواهد شد، اظهار داشت: کاری که می خواهیم در این راستا انجام دهیم باعث محدودیت نیست، چرا که هر سال ورود به دانشگاه ها به همین روش بوده ولی متاسفانه سال گذشته برای اولین بار دراین زمینه اشتباهی صورت گرفته است.

  رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص بهره مندی از سهمیه  5درصدی ایثارگران در کنکور امسال یادآور شد: در این زمینه بحث ما فقط تراز علمی است و به هیچ عنوان قصد ایجاد محدودیت برای فرزندان عزیز ایثارگران وجود ندارد و آن محدودیتی که در رسانه ها مطرح می شود درست نیست و سهمیه ها عین قبل است و فقط نمره تراز علمی تغییر خواهد کرد


کد خبرنگار : 18