تاریخ : 1397,شنبه 19 خرداد16:11
کد خبر : 59547 - سرویس خبری : اخبار

بنیاد خراسان شمالی! این چه طرز وام دادن است؟!


بنیاد خراسان شمالی! این چه طرز وام دادن است؟!

شرایط قیمت ملک ۱۳۰ میلیون باشد، خرید از محارم نباشد، در محدوده شهر باشد، سند شش دانگ باشد، پایان کار زیر ۱۲سال باشد، وام نداشته باشد، ضمنا" تا ۲۷ خرداد آخرین فرصت است

معلم جانباز- وام مسکن ساعت یک بعدازظهر دوازدهم خرداد با تلفن خبر دادند که نوبت وام مسکن شما رسیده، روز شنبه تشریف بیاورید تا شرایط را برایتان عرض کنم. گفتم به چشم. خیره ان شاالله. بعد از 4روز تعطیلی پنجشنبه به بنیاد رفتیم. گفتند شرایط قیمت ملک 130 میلیون باشد، خرید از محارم نباشد، در محدوده شهر باشد، سند شش دانگ باشد، پایان کار زیر 12سال باشد، وام نداشته باشد، ضمنا" تا 27 خرداد آخرین فرصت است و تا شنبه قولنامه خرید را بیاورید تا به بانک معرفی شوید. از این تاریخ بگذرد، مهلت تمامه. اگر چنانچه قولنامه شما مورد تایید ارزیاب بانک قرار نگیرد، تا پنج سال محروم از دریافت وام خواهید شد!

 اما سئوال این است چرا ضرب الاجل و آن هم 10 روز با چه آمادگی ما که سال های 94 ثبت نام کردیم و کلا" فکر می کردیم فراموش شدیم و به یکباره یادشان افتادیم، حتما هم مشتری نداشتند ویا ... آیا واقعا جانبازی که برای امرار معاشش گیر مخارج یومیه است میتواند 60میلیون پول آماده کند تا وام 70میلیونی بگیرد و نمی شود حداقل یک ماه جلوتر خبر بدهند تا اموال غیر منقول خود را تبدیل به منقول کنند تا سرپناهی برای فرزندان خود که دولت ومجلس محترم زحمت اعتبارش را کشیده اند جذب کنند؟

 امروز من خداوکیلی شاهد بودم بالای 25نفر بنیاد آمدند وبا ناراحتی وسرخوردگی بیرون رفتند وهیچ کسی نگفت من میتوانم شرایط آماده کنم! دوستی می گفت عمدا این کار را می کنند تا وام ها برگشت بخورد و کارکنان خود بنیاد معرفی شوند. البته من قبول نکردم چرا که آن عزیزان تا حالا چندین نوبت وام مسکن و وام های دیگر دریافت کرده اند!

 مسئولین محترم من جانباز بازنشسته و یا آن برادر جانباز غیر شاغل آیا میتواند این شرایط را جمع و جور کند؟ آیا قصد بنیاد خانه دار کردن و کمک به جانبازان است یا دنبال نخود سیاه فرستادن؟ چرا بودجه با این مشقت در مجلس تصویب می شود اما در این پایین با سخت گیری بی جا جذب نمی شود؟

 مدیرکل محترم بنیاد شهید خراسان شمالی، آیا در جریان این امور هستند؟! جالب بود هرکس وارد میشد به جای قوت قلب دادن و راهنمائی آیه یاس توسط چند مهندس و کارشناسی که حضور داشتند تلاوت میشد که حتما باید تا شنبه کار را تمامش کنید وگرنه فلان و بهمان می شود.

 من که فکر کردم ما را سرکار گذاشتند! آخر مگر خرید خانه مثل خریدن میوه است که با یک دور زدن خیابان پیدایش کنید. حتما فرصت مناسب لازم است. چندتا بنگاه املاک سر بزنید، قیمت ها دستمان بیاید و... خواهشی که داشتم فاش نیوزان گرامی اگر امکان داره این مطلب حقیر را تیتر کنند وبرای مسئولین خراسان شمالی و مرکز بفرستند شاید تجدید نظر در وقت کنند. حیف است. چندسالی ثبت نام کردیم، خوشحال شدیم که بالاخره نوبت ما رسید.

 بعد 30سال از جنگ و جانبازی ولی با این شرایط حال ما گرفته شده ومایوس وشرمنده پیش عیال وفرزندان شدیم که فکر می کنند ما بی عرضه هستیم بنیاد پول میدهد ما نمیتوانیم سرپناهی برایشان جور کنیم غافل از این که این وام هفت خوان رستم است وما اندرخم خوان اول گرفتاریم. تازه اگر هم در این مدت کوتاه قول نامه ای هم ببریم معلوم نیست بازرسان بانک بپذیرند و آیا آن 60میلیون را از کجا بیاوریم؟

 امیدواریم مسئولین عزیز راهکاری مناسب ارائه کنند تا هم زمان مناسب و هم شرایط مناسب پیش پای جانبازان بگذارند. شرمنده که وقت شما را گرفتم. الهی خودت کمکمان کنید که عبور از این خوان ها دل شیر میخواهد و بس.


کد خبرنگار : 20