تاریخ : 1397,یکشنبه 20 خرداد13:59
کد خبر : 59555 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

گره زدن سرنوشت ایران به امضای جان کری!



ناشناس- تاریخ در هر زمان تکرار خواهد شد و این خود مردمان هر زمان هستند که میتوانند سرنوشت خود را رقم بزنند. برجام در ایران امروز هم میتواند با واقعه صفین آن روز شباهت هایی داشته باشد. خانم هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود می نویسد: ایران داشت به ابر قدرت منطقه ای در تکنولوژی و فناوری تبدیل میشد که با برجام توانستیم این کشور را به چهل سال عقب برگردانیم. آقای پرزیدنت اوباما رئیس جمهور وقت اجرای برجام در سخنرانی سالیانه ی خود به صراحت اعتراف می کند اگر می توانستیم پیچ و مهره های هسته ای ایران را باز می کردیم، انجام می دادیم! باز در قسمتی دیگر می گوید دیوار رژیم تحریم ها برضد ایران داشت فرو می ریخت و متحدین سنتی ما در ایجاد رژیم تحریم ها مارا دیگر یاری نمی کردند!
 
 جمهوری اسلامی در هیچ زمانی نگفته موافق مذاکره نمیباشد اما مذاکره باعزت!! اینکه مذاکرات زیر نظر رهبری بود، دروغی محض میباشد. رهبری در موقع مذاکره بارها و بارها طرح هایی را برای مذاکرات عزتمندانه ارائه نمودند. شروط رهبری آیا انجام پذیرفت؟ شروط گام به گام و نه گانه رهبری به چه صورت انجام گرفت، زمانی که ذوق زدگان برجام هر روز یک متینگ راه اندازی می کردند و مخالفان و دلسوزان را به باد انتقاد و سخره می گرفتند؟ جمله ی معروف کاسبان برجام شما مذاکره بلدید یا با کدام آب و صابون روتون رو می شورید؟

 اینها هم در ذهن یک ملت می ماند هم در تاریخ ثبت خواهد شد. هم نتیجه و خروجی اش زیر یوغ رفتن دوباره یک ملت مستقل میباشد. چطور میشود به امضا جان کری دل خوش بود؟ آیا سرنوشت یک ملت را به امضا کری باید گره زد؟ دکتر جلیلی سال ها مذاکره کرد اما حاضر نشد سرنوشت یک ملت را به امضا جان کری تعویض بنماید!

بزرگوران با این دیدگاه مراجعه کنند به تاریخ جنگ صفین و راهی که به اصطلاح اصلاح طلب های خوارج آن زمان، صلاح مسلمین را در آن دیدند که وقتی که مالک اشتر فرمانده سپاه علی بن ابیطالب به چند ده متری چادرهای مرکزی معاویه رسیدند و داشت کار فتنه انگیز ترین و مکار ترین، جبارترین و ستمکارترین جریان انحرافی پس از پیامبر دوران به پایان می رساندند، سرنوشت جنگ را تغییر دادند!

 با رویکرد جریان اصلاح طلب ۱۳۰۰سال انحراف در اسلام رقم خورد. قایم شدن پشت سر امام علی (ع) نتوانست سرانجامی خوش برای اصلاح طلب های خوارج آن زمان رقم بزند. قطعا" ثبت این وقایع در تاریخ ایران هم سرانجام خوشی برای اصلاح طلب های غرب گدا ی این زمان نمیتواند رقم بزند و به زودی مجبور به اعتراف و عذرخواهی از ملت بزرگ ایران خواهند شد.


کد خبرنگار : 20