تاریخ : 1397,دوشنبه 21 خرداد14:23
کد خبر : 59580 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

بهترین نصاب برای فرزندان ایثارگران در رشته های خاص


بهترین نصاب برای فرزندان ایثارگران در رشته های خاص

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس نمره طراز علمی ۷۰ درصد را مناسب ترین گزینه برای ورود فرزندان ایثارگران در رشته های خاص دانشگاهی عنوان کرد.

فاش نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس نمره طراز علمی 70 درصد را مناسب ترین گزینه برای ورود فرزندان ایثارگران در رشته های خاص دانشگاهی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، قاسم جاسمی نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری اولین سالگرد بزرگداشت شهدای حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نه تنها در ایران، بلکه در تمامی کشورهای جهان، برای ایثارگران امتیازاتی وجود دارد، چرا که آنان عزیزترین فرد خانواده خود را از دست داده است، بنابراین هر دولت و حکومتی در ارتباط با این عزیزان، امتیازاتی را درنظر بگیرد تا برای سایر افراد جامعه الگو شود و انگیزه ای برای مردم ایجاد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در حالی که بنظر من، در جمهوری اسلامی بزرگترین اجحاف در حق ایثارگران و رزمندگان شده، چرا که امتیاز آن چنانی به آنها داده نشده است.

جاسمی با اشاره به یکی از مصوبات قوانین ایثارگری در خصوص پرداخت حقوق ماهیانه به رزمندگان و ایثارگران نیازمند(معسر) یادآور شد: در موضوع پرداخت حقوق به رزمندگان معسر شاهد هستیم که بر طبق قانون باید ماهیانه یک میلیون و پنجاه هزار تومان پرداخت شود، ولی متاسفانه با وجود گذشت سه ماه از سال 97 تا کنون ریالی به آنها داده نشده و از سوی دولت اجرایی نشده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم متذکر شد: رزمنده ای که در دوران جنگ ممکن بود حتی با وجود چند روز حضور، دچار مجروحیت و یا شهادت شود و دوران جوانی خود را در مناطق عملیاتی سپری کرده و هر آنچه که داشتند در طبق اخلاص گذاشته، در حال حاضر حتی برای دریافت دفترچه تامین اجتماعی گرفتار مشکلات عدیده ای شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری از این عزیزان که در سراسر کشور زندگی می کنند و با ما در ارتباط هستند، از اجرای مصوبات ایثارگری از سوی دولت و عدم نظارت از طرف مجلس گله و شکایت می کنند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در خصوص تعیین نمره 70 برای طراز علمی فرزندان ایثارگران یادآور شد: بنظر من همان نمره 70 درصدی که در سنوات گذشته به تصویب رسیده است، مناسب است.

وی تصریح کرد:متاسفانه برخی درصدد شبه افکنی در مورد ورود فرزندان ایثارگران به رشته های خاص در دانشگاه ها هستند، تا با ایجاد شائبه، چنین القاء کنند که آنها بیسواد و کم سواد هستند، در صورتیکه اصلا چنین نیست و همانطور که عرض کردم، این ها هم بالاخره یک حق و حقوقی دارند که باید دولت و نظام آن را در نظر بگیرد.

جاسمی در پایان تاکید کرد: اگر سواد علمی فرزندان ایثارگران در مقایسه با سایر افراد در سطح بالایی قرار نداشته باشد اما مطمئنا کمتر از آنها نباشد، از این جهت به عنوان نماینده مجلس عرض می کنم باید شرایط قابل قبول علمی برای فرزندان ایثارگران و رزمندگان برای تسهیل در ورود به دانشگاه ها فراهم شود.


کد خبرنگار : 17