تاریخ : 1397,سه شنبه 22 خرداد14:33
کد خبر : 59607 - سرویس خبری : اخبار

آیا صداوسیما با مردم یمن مشکلی دارد؟!



 
مستندساز و فیلمساز گفت: سوال من این است که چرا باید تا این حد بیانات سیدحسن نصرالله در مورد یمن در صدا و سیما کم رنگ منعکس شوند آیا مشکلی با یمن دارید؟
طالب زاده: آیا صداوسیما با مردم یمن مشکلی دارد؟
نادر طالب زاده، مستندساز و فیلمساز امروز در مراسم اربعین شهید علی الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن که در محل موزه استکبارستیزی سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: موضوع یمن یک موضوع کلیدی است و عدم توجه به آن موجب بی برکتی می‌شود. 

وی با بیان اینکه صدا و سیما باید در زمینه اطلاع رسانی در خصوص موضوع یمن بیشتر تلاش کند، تصریح کرد: موضوع یمن یک موضوع آخرالزمانی است و وقتی که به این موضوع پرداخته می‌شود خشم آمریکا و اسرائیل را برمی انگیزد. 

وی با اشاره به اینکه سیدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان نیز بر مسئله یمن بسیار تاکید دارد، اما نمی‌دانم که چرا سخنرانی‌های او در این رابطه در صدا و سیما به طور کامل پخش نمی‌شود، افزود: باید سخنان سیدحسن نصرالله به طور دقیق ترجمه شود در هر حال او نفر دوم جهان اسلام است، اما نمی‌دانم که چرا حرف‌های ایشان به صورت بریده بریده منعکس می‌شود و این قدر کم رنگ هستند. 

وی افزود: سوال من این است که چرا باید تا این حد بیانات سیدحسن نصرالله در مورد یمن در صدا و سیما به صورت کم رنگ منعکس شوند آیا مشکلی با یمن دارید؟ 

وی با بیان اینکه ما در سال ۱۹۹۲ و در زمان جنگ بوسنی و هرزه گوبین برای مسلمانان با هواپیما سلاح فرستادیم و توانستیم ۲۰۰، ۳۰۰ نفر را نجات دهیم، افزود:، اما پس از آنکه هواپیما و کشتی ایرانی به سمت یمن حرکت کردند و برگشتند الان دیگر غذا و دارو به سمت این کشور نمی‌فرستیم سوال این است که آیا ما از عربستان می‌ترسیم؟ 

وی افزود: یکی از درخواست‌های من این است که باید کشتی کشتی دارو و غذا به یمن بفرستیم و مطمئن باشید عربستان هم جرات حمله به آن‌ها را ندارد.

وی افزود: پس از کنفرانس افق نو در مشهد ۳۰ مقاله از شرکت کنندگان در این کنفرانس در رسانه‌های عمومی منتشر شده است. این افراد اعلام آمادگی کردند که حاضر هستند تا در داخل کشتی‌هایی که به سمت یمن حرکت می‌کنند مستقر شوند در هر حال این افراد کسانی هستند که دارای مناصب دولتی و دانشگاهی بوده اند، ولی به دلیل بیدار کردن مردم آمریکا مناصب خود را از دست داده اند. 

وی افزود: همین افراد اعلام کردند که حاضر هستند در رابطه با حادثه ۱۱ سپتامبر و انهدام برج‌های دو قلوی آمریکا از ایران حمایت کنند و در موضوع یمن هم پای کار هستند. 

طالب زاده با بیان اینکه در زمان برگزاری کنفرانس افق نو حتی یک نفر از وزارت خارجه در این برنامه حضور پیدا نکرد افزود: یمن شاه کلید است، چون تمام نفرت دشمنان اسلام و حقیقت در این ماجرا استتار شده با این وجود وقتی که ما به موضوع یمن می‌پردازیم خشم آمریکا و اسرائیل برافروخته می‌شود.

طالب زاده تصریح کرد: سوال من از حج و زیارت این است که چرا تا زمانی که یمن بمباران می‌شود مردم را به حج می‌فرستند. نمی‌دانم چرا وقتی که این همه حاجی در منا و یا در سال ۶۷ به شهادت رسیدند باز هم مردم را به حج می‌فرستند. سوال این است که آیا قرارمداری با سعودی‌ها وجود دارد در حالی که امام خمینی گفتند ما از آل سعود نمی‌گذریم. 

وی با بیان اینکه مردم یمن اسلحه و جنگجو نمی‌خواهند، تصریح کرد: امروز مردم یمن به خاطر دعوای جمهوری اسلامی شهید می‌شوند سوال این است که مگر ما سفارت آمریکا را برای چه بستیم؟ چرا الان در مورد مسئله یمن کوتاه می‌آییم؟ 

وی تصریح کرد: باید صدا و سیما به مسئله یمن توجه کند از طرفی باید کشتی کشتی به سمت یمن حرکت کنیم و البته افراد صاحب نامی نیز بر دنیا وجود دارند که می‌توانند این کشتی‌ها را همراهی کنند. 

وی افزود: اگر می‌خواهیم این بی برکتی متوقف شود باید با مردم یمن همراه شویم.

وی افزود: وقتی سیدحسن نصرالله می‌گوید مسئله‌ای مهم‌تر از مسئله یمن برای من وجود ندارد این نکته مهمی است. 

وی افزود: امروز مردم معمولی در ایران در مورد حزب الله هم اطلاعات کمی دارند، چون ما کوتاه آمده ایم در هر حال من از دانشجویان و اتحادیه‌های دانشجویی می‌خواهم که در رابطه با موضوع یمن فعال شوند، چون برخلاف برخی‌ها که کوتاه آمده اند وابستگی دانشجویان به این دنیا کمتر است. 

وی افزود: در هر حال یکی از مشکلات ما در رابطه با موضوع یمن تبلیغات کم رنگ و بی رمق است.
 
لازم به ذکر است؛ این مراسم توسط دبیرخانه جهان اسلام بسیج دانشجویی تهران بزرگ و با همکاری جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های تهران و مجاهدین یمنی مقیم ایران برگزار شد.

منبع: دانشجو