تاریخ : 1397,چهارشنبه 23 خرداد14:10
کد خبر : 59628 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

به جای محدودیت علمی، زیرساخت ها را تقویت کنید


به جای محدودیت علمی، زیرساخت ها را تقویت کنید

نماینده مجلس شورای اسلامی، تقویت زیرساخت ها برای افزایش توان علمی جهت تسهیل ورود فرزندان ایثارگران به دانشگاه ها را خواستار شد.

فاش نیوز -  نماینده مجلس شورای اسلامی، تقویت زیرساخت ها برای افزایش توان علمی جهت تسهیل ورود فرزندان ایثارگران به دانشگاه ها را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، جلیل مختار، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث های مطرح شده در آستانه برگزاری کنکور و ایجاد محدودیت در برخی رشته های پزشکی و فنی به دو دیدگاه موجود در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: به نظر من با توجه به دو رویکرد موجود در طرح افزایش نمره تراز علمی فرزندان ایثارگران در برخی رشته های خاص دانشگاهی بایستی حضور پر رنگ آنها در دانشگاه ها و مراکز علمی همچون گذشته به قوت خود باقی بماند.

وی اضافه کرد: اگر چه در این زمینه عزیزان ایثارگر هم باید تلاش بیشتری انجام دهند که سطح علمی و دانش خود را ارتقاء دهند تا حرفی برای گفتن در دانشگاه ها داشته باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان یک نماینده  مجلس ضمن تاکید بر مصوبات ایثارگری در برنامه ششم توسعه، به نظر می رسد بنیاد شهید و امور ایثارگران در این باید زمینه زیرساخت های لازم اعم از برگزاری دوره های علمی ورود به دانشگاه ها و سایر موارد را به منظور تسهیل ورود این قشر تاثیرگذار در کشور فراهم کند.

مختار خاطرنشان کرد: وقتی سازمان ها و نهادهای ذیربط مانند بنیاد شهید در حوزه وظایف ذاتی خود به درستی عمل نمی کنند و خدمات لازم را به قشر آسیب پذیر ایثارگر ارائه نمی کنند، حداقل نباید باعث ایجاد محدودیت هایی برای آنها در سطح مراکز علمی و دانشگاه ها قائل شوند. اگر چه همانطور که اشاره شد، در صورتی که زیرساخت های لازم برای این امر فراهم شود، می توان انتظار این را داشت که فرزندان عزیز ایثارگران خود را در چارچوب این طرح خواهند دید؛ اما وقتی این مسائل وجود نداشته باشد، انتظار بیهوده ای خواهد بود.

نماینده مردم آبادان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع که حضور فرزندان ایثارگران در دانشگاه و مراکز علمی ضرورت بسیار مهمی به شمار می رود، به نظر من بحث افزایش نمره تراز علمی فرزندان ایثارگران را در کنکور سال جاری تایید نمی کنم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم متذکر شد: برخی از فرزندان ایثارگران در سطح علمی بسیار بالایی قرار دارند و بیان این موضوع که به علت پایین بودن سطح دانش علمی آنها، در برخی از رشته های پزشکی و مهندسی برای آنها محدودیت ایجاد کنیم، صحیح نیست. خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از فرزندان ایثارگران در سطح کشور به خصوص در زمینه علمی حرفی برای گفتن دارند.

نماینده خوزستان یادآور شد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در سطح دانشگاه ها و مراکز علمی بایستی مورد توجه قرار بگیرد، اشاعه فرهنگ ایثارگری است که با حضور فرزندان ایثارگران این امر میسر خواهد بود.


کد خبرنگار : 17