تاریخ : 1397,چهارشنبه 23 خرداد13:40
کد خبر : 59630 - سرویس خبری : اخبار

انتخاب قدس به عنوان سفارت آمریکا قمار ترامپ بود



ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نشست «قدس: انتفاضه، مقاومت، حق بازگشت» که عصر امروز در محل مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، اقدام اخیر ترامپ در انتخاب قدس به عنوان سفارت آمریکا و اقدام نتانیاهو در انتخاب قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را یک قمار بزرگ بر شمرد  وگفت: ترامپ و نتانیاهو با دست گذاشتن روی قدس نشان دادند رژیم صهیونیستی در حال تلاطم و سقوطی بزرگ است؛ زیرا معادله صلح و مسالمت با فلسطینیان را در منطقه بر هم زدند و دستشان برای همگان رو شد. در واقع احساس همه ما این است که انفجار نزدیک است و پایان کار رژیم صهیونیستی به زودی اتفاق خواهد افتاد.

وی آیات قرآن را گویای نابودی اسرائیل به عنوان مهم‌ترین رویداد مهم تاریخ بشریت بر شمرد و گفت: خداوند در آیه4 سوره اسراء درباره نابودی اسرائیل سخن می‌گوید و می‌فرماید «وَ قَضَیْنا إِلى‏ بَنی‏ إِسْرائیلَ فِی الْکِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبیراً؛ و در کتاب آسمانى‏[شان‏] به فرزندان اسرائیل خبر دادیم که: «قطعاً دو بار در زمین فساد خواهید کرد، و قطعاً به سرکشى بسیار بزرگى برخواهید خاست.» این فساد را نه تنها در فلسطین و نه تنها در تل‌آویو شاهدیم بلکه درسراسر جهان صورت گرفته است. لذا این علوّ و برتری‌جویی صهیونیست‌ها همراه با فساد در ارض است. بر این اساس، مبنا و طرح صهیونیستی مبتنی بر فساد و طرح اسلام ناب محمدی(ص) مبتنی بر اصلاح در تمام کشورهای دنیاست.

ابوشریف افزود: نکته دیگر اینکه مسأله فلسطین  منحصر در موضوع سرزمینی خاص، قدس یا آزادی نیست بلکه یک طرح تمدنی است که هر دو جبهه حق و باطل در پی آن هستند. در سال 1916 شاهد اوج گرفتن طرح صهیونیستی در مقابل طرح اسلامی بودیم، اما اکنون این معادلات برعکس شده و شاهد پیروزی نزدیک لشکر اسلام در برابر لشکر کفر هستیم.

انقلاب اسلامی سنبل تمدنی مقاومت شد
 نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزد: در واقع مقاومت فلسطین در مقابل طرح صهیونیستی در ابتدا اهداف خاصی نداشت. مقاومت دارای پیشینیه‌ای اسلامی بود. این مسأله تا 1948 ادامه یافت اما در آن زمان گروه‌های چپ‌گرا و ملی گرا وارد صحنه شدند که دارای پیشینه‌ای اسلامی نبودند. متأسفانه اسلام‌گراها در آن زمان یا مشغول دعوت به اسلام بودند یا خود را کنار کشیده بودند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب به عنوان سنبل تمدنی مقاومت شناخته شد و یک زلزله بسیار بزرگی برای دشمن ایجاد کرد. این انقلاب اسلامی نه تنها خطر بزرگی برای طرح صهیونیستی بود بلکه تهدیدی برای طرح‌های قبلی دشمنان شمرده شد.

ابوشریف با بیان اینکه به نظرم اکنون مرحله جدیدی را در مسأله فلسطین شاهدیم، تصریح کرد: کشورهای اسلامی در مرحله تمایز قرار گرفتند. در حالی که در گذشته چپ گراها و اسلامگراها در یک مسیر مبارزه می‌کردند. به نظرم این تمایز بسیار بجاست و من به آن راضی هستم؛ زیرا باعث تفکیک سپاه اسلامگراها با خط منافقان و معارضان می‌شود؛ لذا باید مشخص شود طرح اسلامی در مقابل طرح صهیونیستی قرار گرفته است.

وی محمد بن سلمان و محمد بن زائد را از مسلمانان چپ‌گرایی معرفی کرد که در همکاری با دشمنان اسلام قرار دارند و در این باره گفت: با اینگونه افراد و طیف‌ها باید مانند دشمن برخورد شود. این تمایز مقدمه‎ای برای پیروزی است و بر اساس آیه‌ای از قرآن خبیث باید از طیب جدا شود. خداوند در این باره می‌فرماید: «لِیَمیزَ اللَّهُ الْخَبیثَ مِنَ الطَّیِّبِ وَ یَجْعَلَ الْخَبیثَ بَعْضَهُ عَلى‏ بَعْضٍ فَیَرْکُمَهُ جَمیعاً فَیَجْعَلَهُ فی‏ جَهَنَّمَ أُولئِکَ هُمُ الْخاسِرُونَ؛ تا خدا، ناپاک را از پاک جدا کند، و ناپاکها را روى یکدیگر نهد و همه را متراکم کند؛ آنگاه در جهنم قرار دهد. اینان همان زیانکارانند». اکنون خبیث‌ها در یک طرف و پاک‌ها در طرفی دیگر جمع شده اند.

ابوشریف استفاده از آموزه‌های قرآن در مقابله با دشمن را از مهم‌ترین راهبردهای مسلمانان در مقابل دشمن بر شمرد و افزود: اکنون نیازمند تفکری بر مبنای آیات قرآن هستیم. ما باید مقابل کفار متحد شویم. همان طور که آنان متحد شدند و با می‌جنگند. ما باید از اصطلاحات قرآن استفاده کنیم، زیرا این آموزه‌ها روح‌بخش و امیدآفرین هستند. به عنوان نمونه در بخشی از آیه249 سوره بقره در ماجرای مواجهه داود(ع) با جالوت کافر می‌خوانیم: «کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثیرَةًبِإِذْنِ اللَّه‏؛ بسا گروهى اندک که بر گروهى بسیار، به اذن خدا پیروز شدند»

انتهای‌پیام/


منبع : تسنیم