تاریخ : 1397,یکشنبه 27 خرداد13:19
کد خبر : 59667 - سرویس خبری : مقاومت بین الملل

مقاومت تمام‌­عیار مقابل جبهه استکبار در عرصه هسته‌ای



در عرصه هسته‌ای سال‌هاست که یک جهاد و پیکار تمام‌­عیار میان جمهوری اسلامی و جبهه استکبار جهانی در جریان است.
جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست که در رویکردی جهادی فعالیت‌های صلح‌­آمیز هسته‌ای‌اش را علی‌رغم تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و تهدیدات واهیِ نظامی دنبال نموده و به پیشرفت‌ها و دستاوردهای عظیمی در این عرصه همچون تولید نسل‌های جدید سانتریفیوژ، دستیابی به چرخه تولید سوخت هسته‌ای، دستیابی به فناوری غنى‌سازى اورانیوم، تولید صفحه سوخت و... دست یافته است.
دشمنان قسم­‌خورده انقلاب اسلامی از ابتدای فعالیت‌های هسته‌ای ایران این مقوله را بهانه جدید خصومت‌ها قرار دادند و بعد از آنکه پیشرفت‌ها در این عرصه شتابان و حیرت‌­انگیز گردید فشارها و جنجال­‌سازی‌ها و سناریوپردازی‌های دروغین دشمنان نیز سرعت فزاینده­ای یافت به گونه‌ای که دستاویز توطئه‌های حدود دو دهه اخیر موضوعات هسته‌ای بوده است و البته ناگفته پیداست که: «هسته‌ای بهانه است، اصل نظام نشانه است».
پیشرفت‌های شگفت­‌انگیز ما حاصل نشد مگر در پرتو روحیه جهادی و تلاش­‌های خستگی‌ناپذیر و شبانه­‌روزیِ جوانان مؤمن و انقلابی و مهم‌تر از همه در سایه خون‌های پاکی که در این راه توسط مزدوران دشمن ریخته شد.  
ورود فرهنگ ایثار و شهادت به عرصه هسته‌ای
آری علاوه ‌بر روحیه جهادی، فرهنگ ایثار و شهادت نیز از سال 1388 وارد عرصه پاسداری از فعالیت‌ها و دستاوردهای صلح‌­آمیز هسته‌ای گردید و جیره­‌خوارانِ سرویس‌های جاسوسی مستکبران طی سال‌های 88 تا 90 به ترور عوامل و دانشمندان هسته‌ای ما مبادرت ورزیدند. دکتر مسعود علی‌محمدی در سال 1388 و دکتر مجید شهریاری در سال 1389، آقایان مصطفی احمدی روشن و داریوش رضایی‌­نژاد نخبگان جوان و آقای رضا قشقایی از کارمندان سازمان انرژی اتمی در سال 1390 ترور و به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند.
تمامی اعضای تیم ترور دانشمندان هسته‌ای توسط وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر شدند.
مستند «کلوپ ترور» در سال 1391 از صدا و سیما پخش شد. این مستند روایتی است از اقدامات برق‌­آسای سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگیری کلیه عوامل ترور شهدای هسته‌ای کشور، به طوری که بخشی از اعترافات متهمین مثلث ترور با تمام جزییات در این مستند، بیان شده است.
مطابق این مستند: «اتاق فرماندهی ترور اگرچه در تل­‌آویو تشکیل جلسه می‌داد ولی فرمان را از واشنگتن و لندن یعنی آرامگاه سیا و MI6 دریافت می‌کرد.» و «در تحقیقات به‌دست آمده از اعضای دستگیرشده این تیم سازمان­‌یافته تروریستی متأسفانه مستنداتی از همکاری اقلیم‌ مجاور مبنی بر در اختیار قرار دادن خاک خود در جهت آموزش و همچنین همکاری یکی از کشورهای همسایه در جهت اعزام این تروریست‌ها به لانه عنکبوتی موساد در حومه تل‌­آویو یافت می‌شود.» و «اعضای تیم ترور در پادگانی در حومه تل‌آویو مستقر شده و شیوه کلاسیک ترور اسرائیلی که پیش از این در کشورهای عربی توسط رژیم صهیونیستی انجام می‌شد را فرا می‌گرفتند.» و «پیچیدگی عملیات‌ها، اسامی متعدد و رمزآلود، پشتیبانی‌های همه­‌جانبه مثلث سیاه ترور یعنی آمریکا، انگلیس و اسرائیل هم نمی‌تواند تروریست‌ها را از کمین چشم‌های بیدار دستگاه امنیتی- اطلاعاتی کشور مصون بدارد و تلاش‌­های شبانه­‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) به ثمر می‌نشیند.»(خبرگزاری فارس، 16/05/91)
رهبر انقلاب توطئه ترور دانشمندان هسته‌ای را خنثی نمودند
رهبر انقلاب جو نامناسبِ به‌وجود آمده ناشی از این ترورها در آن برهه را که ممکن بود اثر منفی بر پیشرفت‌های هسته‌ای داشته باشد، مدیریت نمودند و اجازه ندادند تا خدشه­‌ای در حرکت رو به رشدِ علمی و فناوری و پیشرفت‌های هسته‌ای کشور به‌وجود آید.
علاوه ‌بر این جنبه دیگر مدیریت رهبر انقلاب در برابر جو ناشی از این ترورها، تأکیدات مکرر ایشان بر تداوم رشد و پیشرفت‌های علمی و ایستادگی بر حق مسلم هسته‌ای پس از این ترورها بود. از جمله در پیام تسلیتِ معظم‌­له در پی شهادت نخبه جوان شهید احمدی روشن به تاریخ 22/10/1390 آمده است: «رشد شتابنده علمی و فتح قله‌های دانش که با همت و عزم جوانان مؤمن و غیور و توانایی چون مصطفای شهید رونق یافته، امروز قائم به هیچ فردی نیست، این یک جنبش تاریخی و برخاسته از یک عزم خلل‌ناپذیر ملی است. ما به کوری چشم سران اردوگاه استکبار و نظام سلطه، این راه را با قوت و اراده‌ راسخ دنبال خواهیم کرد و پیشرفت رشک‌آور ملت بزرگ خود را به رخ دشمنان عنود و حسود خواهیم کشید.»
پاسخ غرورآفرینِ فرزندان انقلاب در دانشگاه به ترورها
برای این حقیقت گواه‌­های زیادی هم وجود دارد. یکی از این گواه­‌ها نامه هم‌­دانشگاهیان شهید احمدی‌روشن به رهبری است. 333 تن از دانش‌­آموختگان دانشگاه صنعتی شریف که از دوستان و همسنگران شهید مصطفی احمدی روشن هستند، در نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند:
«امروز که فضای دانشگاهی را نظاره می‌کنیم می‌بینیم خیل جوانان نسل ما، مصطفی احمدی‌روشن را الگوی خود می‌دانند و از او با عنوان «علم‌الهدای نسل سوم» یاد می‌کنند، جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه شریف و سایر دانشگاه‌ها درخواست تغییر رشته به گرایش‌های هسته‌ای می‌دهند و هسته‌های خودجوش دانشجویی در اقصی نقاط کشور برای این علم‌الهدای نسل سوم بزرگداشت می‌گیرند، گویی مدت‌هاست او را می‌شناسند؛ همین نشانه از نتایج سحر کافی است تا اندیشمندان و نخبگان جامعه، به مفهوم «انقلاب دائمی» و «رویش انقلابی نسل‌ها» ایمان بیاورند و از جوانان نسل سوم عقب نمانند که: «عاقل را ‌اشارتی بس است».»(12/11/1390)
دولتمردان در قبالِ خون شهدای هسته‌ای چه کردند؟
دولت دکتر روحانی دستاوردها و پیشرفت‌های درخشان هسته‌ای را که برای دستیابی به آنها عرق‌های بهترین جوانان مؤمن و انقلابیِ میهن و خون‌های برترین شهدای مخلص و حزب­‌اللهیِ وطن ریخته شده وجه‌­المعامله با دشمنان قرار داد و علی‌رغم خوشبین نبودن رهبری، مذاکره با غرب و آمریکای جنایتکار و جهانخوار را آغاز نموده و توصیه‌­های مکرر رهبری مبنی بر فریب لبخند دشمن را نخوردن، اعتماد نکردن به دشمن و گرفتن تضمین‌های لازم را رعایت نکرد و با قربانی کردنِ ثمره فعالیت‌های نیروهای ارزشی و عقب­‌نشینی از برخی پیشرفت‌ها مانند بتون ریختن در قلب رآکتور اراک، از رده خارج کردنِ سانتریفیوژهای پیشرفته، تعلیق غنی‌­سازی بیست درصد و... توافقی به نام برجام را تأیید کرد که با بدعهدی‌های مکرر طرف‌های غربی به ویژه شیطان بزرگ به «خسارت محض»(به تعبیر رهبری) تبدیل گردید.
بدتر از همه اینکه برخی خط­ قرمزها در جریان مذاکرات و تصویب برجام از جانب دولت یازدهم رعایت نگردید.
یکی از فاجعه­‌بارترین و تأسف‌­انگیزترین واقعیات آن است که دولت در مسیر دستیابی به برجام از برخی خط ­قرمزها چشم­‌پوشی کرده است. این واقعیت تلخ و دردناکی است که شخص وزیر خارجه دولت یازدهم به آن اعتراف کرده است. رهبر انقلاب در 1395/01/01 در گله از این اقدام دولت فرمودند: «وزیر خارجه محترم ما در مواردی به بنده گفت که ما [مثلاً] اینجا را یا این خط قرمز را دیگر نتوانستیم حفظ کنیم.»
علی‌رغم انتقادات بجایی که توسط برخی دلسوزان انقلاب و حتی برخی از داخل دولت به برجام وارد کردند، دولتی­‌ها همواره از برجام دفاع کردند و حتی منتقدان را با الفاظی نامناسب مورد هتاکی قرار دادند اما بدعهدی‌­های مکرر آمریکایی‌­ها کار را به جایی رساند که حتی خود دولتی­‌ها و مدافعان سرسخت برجام نیز صدای‌شان درآمد و به بدعهدی آمریکا اعتراف کردند.
برجام از همان آغاز به تفاله و جنازه‌­ای تبدیل گردید که فقط روی کاغذ اعتبار داشت و در عمل مکرر با بدعهدی­‌ها مواجه گردیده و نقض می‌‌شد. علاوه ‌بر این تضمین‌های لازم از طرف‌های برجام گرفته نشد لذا می‌­توان گفت که اصلاً نوزاد برجام از همان ابتدا مرده متولد شد. اما دولت از تفاله و جنازه برجام نیز نمی‌گذشت و در رویایی کودکانه برجام را باغ سیب و گلابی می‌­دانست که باید منتظر به ثمر نشستنش بود!
روزها و سال‌های همراه با برجام گذشت تا آنکه دونالد ترامپ رئیس­‌جمهور آمریکا شد، رئیس‌جمهوری که مفسد فی‌الارض و وحشی و دارای خوی گانگستری است و سلامت روانی‌اش توسط خود آمریکایی‌ها بارها زیر سؤال رفته است. با روی کار آمدنِ ترامپ آمریکایی‌ها به همان تفاله باقی‌مانده نیز رحم نکردند و برجام هر روز فروغ کمتری پیدا کرد تا آنکه رئیس­‌جمهور دیوانه و احمق و جنایتکارشان رسماً و علناً خروج از برجام را اعلام و فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌ها و اِعمالِ سخت­‌ترین تحریم‌ها را امضا نمود. ترامپ پس از یک سال جنگ تبلیغاتی علیه برجام، سرانجام در ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ (۸ ماه مه ۲۰۱۸ میلادی) با نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از این پیمان خارج شد.
باز بعد از این همه خصومت و بدعهدی، دولت در اظهارنظری انفعالی اعلام کرد برجام را با کشورهای اروپایی حفظ می­‌کند و به این ترتیب نشان داد هنوز به تفاله برجام امید بسته است.
رهبر انقلاب به فاصله کوتاهی از خروج آمریکا از برجام در 1397/02/19به‌صورت مفصل و مبسوط در مورد برجام افشاگری فرمودند و تکلیف برجام را هم مشخص نموده و راه آینده برجام را ترسیم فرمودند.
البته شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که دولتمردان مشغول دست و پا زدن برای حفظ برجام هستند و برخی هم‌فکرانشان نیز برای موجه جلوه دادنِ حفظ برجام به تئوریِ منحط و غلط و نخ­‌نما شده­ رفع سایه جنگ با ادامه برجام و بازگشت سایه جنگ در صورت لغو برجام اتکا نموده و با شانتاژهای رسانه‌­ای­‌شان می‌­کوشند شبحِ اقدام نظامیِ احتمالیِ دشمن را زنده نگه دارند تا حفظ برجام را موجه جلوه دهند.
در برابر تمامی این رویکردهای دولتمردان و طرفداران حفظ برجام و کم­‌توجهی­‌های­شان به دغدغه­‌های رهبری و دلسوزان نظام و اصرارشان بر حفظ برجام تنها یک جمله می­‌گوییم و بحث را ختم می­‌نماییم و بیش از این هم نمی­‌گوییم چرا که گفتنی‌ها به‌صورت مکرر در طول این سال‌ها به طرفداران برجام گوشزد شده و هشدارها و بیدارباش‌ها به اندازه کافی داده شده و البته گوش شنوایی هم نبوده است
و اما آن یک جمله اینکه:
«دولتمردان و طرفداران برجام! حواس­تان به خونِ شهدای هسته‌ای باشد.»


منبع : کیهان