تاریخ : 1397,سه شنبه 29 خرداد12:20
کد خبر : 59683 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

گرامیداشت سید آزادگان و ۵۷۲ آزاده شهید


گرامیداشت سید آزادگان و ۵۷۲ آزاده شهید

مراسم بزرگداشت ارتحال سید آزادگان و یادواره شهدای آزاده با حضور جانشین مدیرعامل و موسسه فرهنگی پیام آزادگان و با حضور اصحاب رسانه در تهران برگزار شد.

فاش نیوز - مراسم بزرگداشت ارتحال سید آزادگان و یادواره شهدای آزاده با حضور جانشین مدیرعامل و  موسسه فرهنگی پیام آزادگان و با حضور اصحاب رسانه در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، فریبرز خوب نژاد جانشین مدیرعامل پیام آزادگان، با گرامیداشت یاد و خاطره حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر ابوترابی سید آزادگان و ۵۷۲ شهید غریب آزاده اظهار داشت: ۷۰ تن از آزادگان عزیز ما  امسال به دلایل مختلف از جمله بیماری های خاص و مجروحیت ناشی از اسارت فوت شده اند و بسیاری هم تحت عمل جراحی قرار گرفتند که این رقم با توجه به جمعیت ۴۰هزار نفری آزادگان،نوبد خوبی نیست.

جانشین مدیرعامل در ادامه خاطر نشان کرد: این جمعیت می تواند به صورت یک جمعیت فعال و فداکار برای نظام و انقلاب و فرهنگ ملت ایران به حساب بیاید، درحالی که درد را احساس می نمایند و زمانی که فرزندان آنان به سن ازدواج رسیده اند، از دنیا می روند.

 خوب نژاد همچین خبر داد: در این مراسم از خانواده شهید آزاده زلفی که علی رغم تمام سختی ها، با اهدای عضو این  آزاده  سرافراز بار دیگر روح ایثار و فداکاری را درجامعه  زنده و جاری ساختند، تقدیر خواهدشد و باید به حق گفت حاج آقا ابوترابی  کسی بود که روحیه فتوت و ایثار را در دل آزادگان روشن ساختند و می توان گفت شاید کسی به اندازه ایشان برای جمهوری اسلامی کار نکرده بودند.

وی با اشاره به مقارن بودن مراسم بزرگداشت سید آزادگان با شهادت شهید چمران نیز گفت: این دو شهید رابطه عمیق و بی‌نظیری باهم داشتند و ما این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و در این مراسم یاد شهید چمران را نیز گرامی می داریم.

جانشین موسسه پیام با بیان اینکه مراسم بزرگداشت حجت الاسلام ابوترابی امروز از ساعت ۱۸تا  ۲۰ در سالن سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام به آزادگان و تفریظ معظم له بر کتاب "سرباز کوچک امام" که رسالت موسسه پیام آزادگان را دوچندان کرده است، متذکر شد: در این مراسم  از کتاب  "اگرمی شد به بادبادکها طناب بست"  متعلق به دوره نوجوانی آقای ابوترابی در حوزه کودک و نوجوان و ۶ جلد کتاب دیگر در حوزه فرهنگ ایثار و مقاومت رونمایی می شود.

خوب نژاد در پایان با بیان اینکه قانون جامع ایثارگری و خدمات رسانی به ایثارگران برای خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان یکسان است اما درخصوص آزادگان که هم جانباز و هم اسیر هستند، به طور ناقص اجرا می شود یاد آور شد:: بنیاد شهید باید هویت آزادگان را حفظ کند.

صنوبر محمدی


کد خبرنگار : 23