تاریخ : 1397,سه شنبه 29 خرداد18:40
کد خبر : 59696 - سرویس خبری : اخبار

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران:

جانبازان مشکلی با بیمه دی ندارند



یکصد و شصت و چهارمین نشست شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی محلاتی نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ساختمان جانباز شهید رسول‌زاده برگزار شد.

بیمه دی محدودیتی برای هزینه ویزیت و جراحی ندارد

محمود پاکدل دستیار ویژه و مشاور عالی رئیس بنیاد در این نشست با اشاره به فراز و نشیب‌های تصویب و ابلاغ برنامه ششم توسعه اظهار داشت: بنیاد بیشترین تلاش را برای اجرای مفاد برنامه ششم توسعه صورت داده است، از جمله اینکه در برخی زمینه‌ها مانند پرداخت حق پرستاری اقدامات مناسبی صورت گرفته است اما برخی از مفاد برنامه ششم با توجه به عدم تامین اعتبار در بودجه سالیانه در دست پیگیری است و در این زمینه ریاست بنیاد جلساتی با فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی داشته است.

مشاور عالی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد عملکرد شرکت بیمه دی تکمیلی ایثارگران گفت: با توجه به تأکید رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای پیگیری عملکرد این شرکت با تمامی استان‌ها در ارتباط بوده‌ایم تنها در سه استان با توجه به شرایط منطقه‌ای مشکلات محدودی وجود داشت که حل و فصل شد و دیگر استان‌ها نیز از عملکرد این بیمه رضایت داشته‌اند.

عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد نیز در این نشست با تأکید بر اینکه سقفی برای خدمات بیمه تکمیلی ایثارگران در نظر گرفته نشده است، گفت: بیمه دی محدودیتی برای پرداخت هزینه ویزیت و جراحی ندارد.

کمری: تخفیف هتل به خانواده شهدا و ایثارگران

در این جلسه علی عباس کمری مدیر عامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر نیز با معرفی امکانات و خدمات این سازمان به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: با برنامه‌ریزی‌های معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد در یک سال گذشته بالغ ‌بر 74 هزار نفر از این خدمات استفاده کردند ضمن اینکه جانبازان بالای 25 درصد و اعضای خانواده‌های درجه‌یک آن‌ها و اعضای درجه ‌یک خانواده شهدا نیز می‌توانند با مراجعه به هتل‌های این سازمان با توجه به فصل کاری از تخفیفات خاص استفاده کنند.

وی در پایان با ارائه پیشنهاد همکاری در ارائه سفر کارت به ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی ادامه داد: سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر در ارائه خدمات گردشگری و طراحی تورهای زیارتی و تفریحی در شهرهایی که هتل‌های این سازمان وجود دارد آماده هرگونه همکاری با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای خدمت رسانی به ایثارگران است.

خرم: نام‌گذاری سالن‌های ورزشی به نام شهدا در سراسر کشور

محمد خرم مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران نیز در این نشست، با ارائه گزارشی به دیدارهای وزیر ورزش و جوانان با خانواده شهدا و تجلیل از جانبازان این وزارتخانه اشاره و عملکرد سه ‌ماهه اول سال 1397 این وزارتخانه در امور ایثارگران را تشریح کرد.

وی تسریع و تسهیل در خدمات‌رسانی به ایثارگران، توسعه و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، پیگیری مواد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، تشکیل و تقویت صندوق قرض‌الحسنه ایثارگران، برگزاری گردهمایی سالیانه مسئولین امور ایثارگران استان‌ها، بهره‌مندی از تخفیف ایثارگران برای ثبت ‌نام در مجموعه ورزشی انقلاب، اعزام ایثارگران به سفرهای زیارتی و سیاحتی، تشویق دانش آموزان و دانشجویان نخبه و ممتاز ایثارگر را از اقدامات این وزارتخانه در مورد ایثارگران اعلام کرد.

خرم با اشاره به برگزاری همایش‌های تجلیل از ایثارگران و خانواده‌ای آن‌ها به مناسبت‌های مختلف، تعداد بازدیدهای صورت گرفته وزیر، معاونین و مدیران کل این وزارتخانه از خانواده‌های شاهد و ایثارگر را در سه‌ماهه اول سال 97، بیش از 65 مورد اعلام کرد و نام‌گذاری اماکن و سالن‌های ورزشی به نام شهدا در سراسر کشور را از دیگر اقدامات این وزارت خانه دانست.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران چاپ 37 مورد کتاب در مورد شهدا، ساخت کلیپ‌های حوزه دفاع مقدس و اهتمام در اجرای مطلوب قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در راستای تسریع و تسهیل ارائه خدمات به آن‌ها را از اقدامات مستمر این وزارتخانه اعلام کرد.

در این نشست مشاورین وزرا در امور ایثارگران محورهای مختلف خدمات‌رسانی به ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بررسی کردند که در نهایت مقرر شد تمامی پیشنهادات تنظیم و برای پیگیری به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه شود.

انتهای پیام/


منبع : دفاع پرس