تاریخ : 1397,پنجشنبه 31 خرداد13:58
کد خبر : 59715 - سرویس خبری : استان ها

استقبال از ۱مدافع حرم در گرمای اهواز!



فارس گزارش می‌دهد

استقبال از پیکر مطهر شهید سید فاضل موسوی امین در گرمای تابستانی اهواز + تصاویر

خبرگزاری فارس: استقبال از پیکر مطهر شهید سید فاضل موسوی امین در گرمای تابستانی اهواز + تصاویر

پیکر پاک شهید سید فاضل موسوی امین از شهدای مدافع حرم استان خوزستان با حضور علما و خانواده‌های معظم شهدا به اهواز منتقل شد و مردم ولایتمدار با وجود گرمای شدید از این شهید استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پس از پنج ماه غربت و بی‌نشانی پیکر پاک و مطهر شهید سید فاضل موسوی امین از شهدای مدافع حرم به زادگاهش استان خوزستان بازگشت.

آئین استقبال از پیکر پاک این شهید مدافع حرم با حضور پرشور و گسترده مردم استان خوزستان و اهالی اهواز در فضایی آکنده از عطر و بوی شهادت و با وجود گرمای شدید در فرودگاه بین‌المللی اهواز برگزار شد.

در این برنامه آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام‌جمعه اهواز حضور داشت و خانواده شهید سید فاضل موسوی امین را مورد تفقد قرار داد.

همچنین میر عبدالرضا حاجتی معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولیعصر(ع)، عبدالرضا فرجیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، محمدجعفر فلسفی رئیس شورای شهر اهواز و جمع دیگری از مسئولان لشکری و کشوری در آئین استقبال از پیکر پاک شهید مدافع حرم سید فاضل موسوی امین حضور داشتند.

حضور پرشور خانواده شهدا

جمعی از اعضای خانواده و دوستان سردار شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم استان خوزستان و ششمین شهید محوری شهرستان باغملک نیز با حضور در فرودگاه اهواز از پیکر پاک شهید سید فاضل موسوی امین استقبال کردند.

خانواده شهید جبار عراقی و خانواده شهید سجاد باوی دو تن از شهدای مدافع شهرستان کارون نیز از شهید سید فاضل موسوی استقبال کردند و مقدمش را به خاک وطن گرامی داشتند.

مردم اهواز از نقاط مختلف شهر از جمله شهرک رزمندگان، کوی علوی، کوی سیاحی، کوی ملاشیه، کوی مندلی، سه راه خرمشهر، خیابان انقلاب، خیابان شهید کافی، خیابان سلمان فارسی، کوی انقلاب، کوی شهید هاتف، اهواز قدیم، زعفرانیه، عین دو، کیانشهر، کیان و کوی بنی هاشم نیز به استقبال شهید موسوی امین رفتند.

همچنین خانواده شهید محمدحسین توکل از شهدای دفاع مقدس اهواز، جمعی از دوستان و خانواده شهید حمیدرضا فاطمی اطهر از شهدای مدافع حرم استان خوزستان و تعدادی از دوستان شهید حجت الله رحیمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد باغملک در فرودگاه اهواز از پیکر مطهر شهید موسوی امین استقبال کردند.

پایان انتظار چندماهه

در حاشیه این برنامه هادی عراقی فرزند شهید جبار عراقی از شهدای مدافع حرم شهرستان کارون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: خیلی خوشحالم که پیکر پاک و مطهر شهید سید فاضل موسوی امین پس از چند ماه بی‌نشانی شناسایی شد و به خاک وطن بازگشت.

وی افزود: امروز انتظار چندماهه مردم خوزستان به‌ ویژه خانواده شهید موسوی امین به پایان رسید و فراق آنان به وصل تبدیل شد که هم‌اکنون ما به استقبالش آمدیم.

فرزند شهید جبار عراقی اضافه کرد: خیلی خوشحالم که خداوند متعال به من توفیق داد که در برنامه استقبال از پیکر شهید موسوی امین حضور یابم و همراه دیگر هموطنان تابوت این شهید مدافع حرم را در آغوش بگیرم.

وی خاطرنشان کرد: حضور در برنامه‌های شهدا یکی از توفیقات الهی است که روح و جان را جلا می‌دهد و امروز این توفیق بزرگ نصیب ما شد تا در آئین استقبال از شهید موسوی امین حضور یابیم و سبک‌بار شویم.

پس از استقبال از شهید سید فاضل موسوی امین در فرودگاه اهواز، پیکر این شهید دقایقی بر دستان مردم خوزستان تشییع شد و پس از آن برای برگزاری وداع به زادگاهش شهرک رزمندگان اهواز انتقال یافت.

به گزارش فارس، شهید سید فاضل موسوی امین فرزند سید جلال نخستین شهید مدافع حرم شهرک رزمندگان اهواز که در تاریخ یکم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۴ به‌عنوان فرزند نخست خانواده، دیده به جهان گشود.

پس از هجوم تکفیری‌ها به سوریه این جوان باغیرت عرب به دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) پرداخت و در هشتم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ به شهادت رسید و پیکر پاکش بعد از پنج ماه به وطن بازگشت.

آئین تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم سید فاضل موسوی امین روز پنج‌شنبه ۳۱ خردادماه از ساعت ۸ صبح از مقابل مسجد امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

پس از برگزاری آئین تشییع، پیکر شهید موسوی امین به گلزار شهدای اهواز انتقال می‌یابد و در قطعه شهدای مدافع حرم آرام می‌گیرد.