تاریخ : 1397,یکشنبه 03 تير13:57
کد خبر : 59735 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نوروزی خبرداد:

امسال مبنای تراز علمی همان ۷۰ درصد است


امسال مبنای تراز علمی همان ۷۰ درصد است

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس بر عدم تغییر نمره تراز علمی و ثابت ماندن سهمیه همسران و فرزندان ایثارگران در آزمون ورود به دانشگاه ها و مراکز علمی در سال جاری تاکید کرد.

فاش نیوز -  رییس فراکسیون ایثارگران مجلس برعدم تغییر نمره تراز علمی و ثابت ماندن سهمیه همسران و فرزندان ایثارگران در آزمون ورود به دانشگاه ها و مراکز علمی در سال جاری تاکید کرد.

حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فاش نیوز یاد آور شد: هنگامی که طرح اصلاح ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه در روز چهارشنبه 30خرداد در صحن علنی مجلس مطرح شد ، نظر ما به عنوان طراح این بود که ماده 70 قانون خدمات رسانی به ایثارگران که سال قبل در کمیسیون تلفیق بحث شده بود اصلاح شود.

وی افزود: ما می خواستیم جانبازان، همسران و فرزندان آنها در این قانون یکسان دیده شوند و همانطور که در قانون، فرزندان شهدا درجه بندی نشده و هر کس فرزند شهید است می تواند از سهمیه استفاده کند و آزادگان و فرزندان آنها نیز استفاده می کنند جانبازان زیر 25 درصد هم در شمول قانون باشند.

نوروزی خاطر نشان کرد: خوشبختانه کلیات و ماده واحده این طرح رای آورد و کلمه "جانبازان" اصلاح شد و به جای آن کلمه  "ایثارگران" قرار گرفت، اما متاسفانه قید همسران و فرزندان ایثارگران در همان سهمیه 5 درصد باقی مانده است و آنها نمی توانند از سهمیه 25 درصد استفاده کنند.

رییس فراکسیون ایثارگران با بیان اینکه، این طرح دو تبصره دارد که مقرر شد به کمیسیون مربوطه ارجاع شود متذکر شد: ما معتقدیم که بر مبنای این دو تبصره، فرزندان ایثارگران و همسرانشان مانند آنها باید بتوانند از این سهمیه استفاده کنند.

حجت الاسلام نوروزی در پاسخ به این سووال که بر مبنای این مصوبه، در کنکور امسال چه اتفاقی برای ایثارگران زیر 25 درصد خواهد افتاد اظهار داشت: فعلا هیچ و بر مبنای قانون برنامه ششم توسعه هر چه قبلا بوده همان است و اتفاق جدیدی در راه نیست.

نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس دهم در مورد  احتمال اعمال نمره تراز علمی در کنکور امسال  تاکید کرد: آنچه که قبلا در قانون بوده است اعمال خواهد شد و مبنای تراز علمی، در همان 70 درصد که برای ایثارگران بوده است باقی خواهد ماند.


کد خبرنگار : 18