تاریخ : 1397,یکشنبه 03 تير15:18
کد خبر : 59746 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

اشتغال ایثارگران در گفت و گو با نماینده مجلس


اشتغال ایثارگران در گفت و گو با نماینده مجلس

مجلس شورای اسلامی باید با اصلاح قوانین در جهت تسهیل امور و اشتغال زایی فرزندان ایثارگران اقدام کند و دولت هم به قانونی که نمایندگان ملت مصوب می کنند و به تصویب شورای محترم نگهبان می رسد باید تمکین کند.

فاش نیوز - نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و بنیاد شهید باید توجه ویژه ای به اشتغال فرزندان ایثارگران داشته باشد.

«نبی هزار جریبی» نماینده گرگان و آق قلعه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بررسی سهمیه علمی ایثارگران در صحن علنی مجلس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار فاش نیوز با اشاره به وضعیت موجود اقتصادی تصریح کرد: در خصوص موضوع ایثارگران اعم از خانواده معزز شهدا، آزادگان و جانبازان، دولت زحمت لازم را می کشد اما با توجه به رکود اقتصادی و تورم موجود در کشور متاسفانه ایثارگران ما دچار مشکلات عدیده ای شده اند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با این درخواست که دولت و بنیاد شهید به ایثارگران و مشکلات آنها از جمله اشتغال توجه ویژه ای داشته باشد متذکر شد: متاسفانه در بحث اشتغال فرزندان ایثارگران، موضوع بیکاری در بین فرزندان جوان این قشر، همانند سایر اقشار بیداد می کند و لازم است اقدام های عاجلی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این راستا بسیاری از ایثارگران در حوزه انتخابیه نمایندگان به دفاتر نمایندگان ملت مراجعه می کنند که متاسفانه در این زمینه برخی مواقع گیرهایی در قانون وجود دارد که امیدوارم سازمان امور استخدامی مجوزهای لازم را صادر کند تا جوانان تحصیلکرده در جامعه ایثارگری مشکلات شان برطرف شود.

نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بعد قانونگذاری و نظارت مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مجلس شورای اسلامی باید با اصلاح قوانین در جهت تسهیل امور و اشتغال زایی فرزندان ایثارگران اقدام کند و دولت هم به قانونی که نمایندگان ملت مصوب می کنند و به تصویب شورای محترم نگهبان می رسد باید تمکین کند.

هزار جریبی در پایان خاطر نشان کرد: بنیاد شهید و ایثارگران به عنوان متولی امر، در صورتی که به بودجه برای ایجاد اشتغال نیاز دارد و لازم است در بودجه سال آینده این موضوع اصلاح شود به نمایندگان ملت اطلاع دهد تا به طور ویژه مسائل و مشکلات ایثارگران برطرف شود.


کد خبرنگار : 23