تاریخ : 1397,یکشنبه 03 تير19:45
کد خبر : 59758 - سرویس خبری : اخبار

راه‌اندازی مرکز پژوهشی شهید بهشتی



حجت‌الاسلام «محمدتقی اکبرنژاد»، رئیس مؤسّسه فقاهت و تمدن‌سازی و از مدرسان حوزه علمیه قم امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت ایام سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 نفر از یاران او گفت: بنده به عنوان یک طلبه به اینکه آیت‌الله شهید بهشتی از تبار جامعه روحانیت بوده و بنده نیز هم لباس ایشان هستم افتخار می‌کنم.

رئیس مؤسّسه فقاهت و تمدن‌سازی با اشاره به تعبیری از رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شهید بهشتی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشی درباره جایگاه آیت‌الله بهشتی فرمودند: «من در توان مدیریتی و رهبری کسی را مانند شهید بهشتی نه دیده‌ام و نه شنیده‌ام».

حجت‌الاسلام اکبرنژاد گفت: شهید بهشتی به تعبیری امام خمینی (ره) شهادتشان در برابر مظلومیتشان چیزی نبوده است. ایشان در زمان حیاتشان آماج تیرها و تهمت‌ها قرار گرفتند. به راستی چقدر زمان باید بگذرد تا افرادی همچون شهید بهشتی پا به این دنیا بگذارند و منشأ تحولات عظیمی در جامعه شوند؟

به گفته وی، شهید بهشتی در فضای سیاسی و مدیریتی دقیقاً در سن بلوغ مدیریتی و سیاسی بودند، یعنی زمانی بود که جامعه می‌باید از برکات وجود ایشان بهره‌ها می‌برد، اما ایشان مورد بی مهری‌هایی قرار گرفت و در نتیجه در برابر آن خون دل‌هایی که خورده بودند، مزد شهادت را از سوی خداوند دریافت کردند. ایشان در تعبیری می‌فرمود: «خدا از من دفاع خواهد کرد» که همینطور هم شد.

حجت‌الاسلام اکبرنژاد با بیان اینکه مظلومیت شهید بهشتی حتی بعد از شهادت ایشان هم ادامه پیدا کرد، گفت: انتظاری که از نهادهای مربوطه وجود داشت این بود که حداقل شهید بهشتی دیگر بعد از شهادتش، به عنوان یکی از مفاخر این کشور مورد توجه قرار گیرد و بیشتر شناخته و شناسانده شود.

رئیس مؤسّسه فقاهت و تمدن‌سازی با اشاره به شکل‌گیری مرکز پژوهشی شهید بهشتی با محوریت بهشتی‌ پژوهی خاطرنشان کرد: قرار است این مرکز به زودی به همت بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی «مجموعه سرچشمه انقلاب» راه‌اندازی شود.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی این مرکز صرفاً جمع‌آوری آثار شهید بهشتی نیست، بلکه می‌خواهیم به شهید بهشتی به عنوان یک سرچشمه برای انقلاب اسلامی بنگریم و سوالاتی که امروزه جامعه ما با آن مواجه است، با مرجعیت شهید بهشتی تلاش کنیم به آنها پاسخ دهیم.

حجت‌الاسلام اکبرنژاد افزود: انسجام‌بخشی هدف دیگر ما محسوب می‌شود، اگر مسأله‌محور به سراغ آثار شهید بهشتی برویم و از تمامی آثار ایشان اعم از کتاب‌ها، مصاحبه‌ها، سخرانی‌ها و ...استفاده کنیم، به پرسش‌های پیش آمده انسجام خواهیم داد. عمق بخشیدن به آثار و اندیشه‌های شهید بهشتی هدف سوم از راه‌اندازی این مرکز است.

.

مرکز پژوهشی شهید بهشتی راه‌اندازی می‌شود


منبع : تسنیم