تاریخ : 1397,دوشنبه 04 تير19:42
کد خبر : 59764 - سرویس خبری : اخبار

گروه پیگیری انجمن جانبازان نخاعی قزوین برگزار کرد:

اولین همایش پیشگیری از زخم بستردر افراد آسیب نخاعی


اولین همایش پیشگیری از زخم بستردر افراد آسیب نخاعی

هزینه درمانی زخم بستر در افراد آسیب دیده نخاعی بسیار سنگین است و هرینه بالای درمان (پانسمان و پیگیری امور ترمیم زخم) برای جانبازان با داشتن بیمه تکمیلی دشوار است.

فاش نیوز - اولین همایش پیشگیری "زخم" در افراد آسیب نخاعی با مشارکت گروه پیگیری انجمن جانبازان نخاعی استان قزوین درشهرستان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی، در این همایش که با حمایت مرکز ضایعات نخاعی بنیادشهید و امور ایثارگران و مشارکت کانون معلولین پیک تونا برگزار شد، "قربانی" جانباز نخاعی ۷۰٪ و مسئول گروه پیگیری انجمن جانبازان  نخاعی استان قزوین هدف از برگزاری این همایش را آموزش و پیشگیری از ایجاد زخم‌های فشاری و ارائه راه‌های درمان آن به آسیب دیدگاه نخاعی بیان کرد و گفت: زخم‌های بستر در افراد ضایعه نخاعی مهم‌ترین مشکل و دغدغه است که برای جانبازان نخاعی هم پیش می‌آید و می‌تواند باعث بروزبیماری‌های عفونی و همچنین وارد شدن آسیب های جسمی، روحی و روانی به جانباز گردد.

وی متذکر شدن، هزینه درمانی زخم بستر در افراد آسیب دیده نخاعی بسیار سنگین است و هرینه بالای درمان (پانسمان و پیگیری امور ترمیم زخم) برای جانبازان با داشتن بیمه تکمیلی دشوار است.

این جانباز قطع نخاع با اشاره به اینکه در استان قزوین ۱۴ جانبازان نخاعی ساکن هستند که از این تعداد متاسفانه ۸ نفر دچار زخم بستر هستند که ان شاالله با بهره گیری از آموزش و اطلاعات این همایش و نحوه برخورد با زخم و چگونگی پیشگیری از آن شاهد رفع این مشکل در بین جانبازان و معلولین باشیم، ضمن اینکه بنیاد شهید بایددر خصوص مشکل زخم بستر فعالیت ها و اقدامات بیشتری در جهت درمان صورت دهد و از جدیدترین امکانات و تجهیزات پزشکی جهت پیشگیری و مداوا بهره بگیرد.

 این همایش ساعت ۹ الی ۱۲ صبح روز شنبه دوم تیر ماه و با حضور اساتید و  متخصیص درمانگر زخم فشاری  و با شرکت جمعی از جانبازان نخاعی و معلولینِ سایر استانها  و همچنین مدیران کل بنیاد شهید و بهزیستی  استان قزوین در مجموعه باغستان قزوین برگزار شد.


کد خبرنگار : 23