تاریخ : 1397,چهارشنبه 06 تير14:58
کد خبر : 59804 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

حق جلسه بدون فایده می گیرند!



جانباز 15درصد ارتشی - آقای مهدی ایزدی معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران
 
  عزیزان خودشان بهتر میدانند که آقای ایزدی در بنیاد شهید و دارو دسته اش مثل سال های گذشته وعده سرخرمن می دهند. با این حال هر از چند گاهی جلسه ای با آنها تشکیل می دهید که فقط آنان اعلام موجودیت کنند و عملکرد دروغین خودشان را اطلاع رسانی کنند و خدای را شکر تاکنون هیچ گونه دستاوردی و خروجی نداشته است. فقط حق جلسه برای خودشان تعریف کنند.

 چون اگر واقعا" می خواستند کاری بکنند، اینهمه سال وقت کشی نمی کردند. به قول همه همسنگران عزیزم برادارن بسیجی و ارتشی بعداز گذشت 35 سال از جنگ و سن بالای 55 سال مگر چند سال از عمر ما باقی مانده است که همش وعده و وعید آقایان را بشنویم؟

 به عنوان نمونه در راستای اجرای مصوبات برنامه ششم توسعه کشور و اجرایی شدن قوانین ایثارگری، شش طرح در روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه 97 با امضای نمایندگان ایثارگر به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. براساس یکی از این طرح ها، رزمندگانی که دارای ۶ ماه سابقه حضور در جبهه ها هستند، حضور در جبهه به عنوان یک مقطع تحصیلی محاسبه و این ترفیع علاوه بر حقوق اجتماعی و سیاسی فرد، حتی در حقوق مادی وی اعمال خواهد شد.

  طبق تبصره این بند، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است رزمندگان 8 سال دفاع مقدس که صورت سانحه بالینی همزمان مجروحیت را ندارند اما مجروحیت آنها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام کننده (نیروهای مسلح) احراز می‌گردد را، به‌عنوان جانباز تلقی نماید و حداقل 5 درصد جانبازی به آنها تعلق می‌گیرد.

 اجرای این تبصره مانع از احراز جانبازی بیش از درصد مذکور توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران نمی‌باشد. این یک نمونه از عملکرد بنیاد شهید می باشد که تاکنون عمل نکرده است. حالا آقای ایزدی جلسه ای می گذارد و می گوید برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدون توجه به بودجه، برخی از قوانین را تصویب می کنند و این به بنیاد شهید صدمه وارد می کند.

 اگر نمایندگان مجلس می خواهند افزایش خدمات در بنیاد شهید را داشته باشند، باید بار مالی آن را نیز پیش بینی نمایند. چرا نمایندگان فراکسیون ایثارگران سکوت می کنند؟ جناب آقای دکتر نوروزی رئیس محترم فراکسیون ایثارگران! مگر آقای ایزدی قوانین برنامه توسعه ششم را مطالعه نکرده است؟ آقای ایزدی! تاکی با سرنوشت این رزمندگان که سالیان سال حقشان خورده شده است و از نقاط کشور می آیند بازی شود و جهت پیگیری واقعا جواب آن دنیا را چطوری خواهید داد؟!


کد خبرنگار : 20