تاریخ : 1397,شنبه 16 تير15:09
کد خبر : 59844 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

انتقاد نماینده اصلاح طلب از عملکرد دولت درباره ایثارگران


انتقاد نماینده اصلاح طلب از عملکرد دولت درباره ایثارگران

دبیر مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت دوازدهم در زمینه اشتغالزایی برای ایثارگران را بسیار ضعیف و ناچیز اعلام کرد.

فاش نیوز -  دبیر مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت دوازدهم در زمینه اشتغالزایی برای ایثارگران را بسیار ضعیف و ناچیز اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "علی ساری" نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت دوازدهم هم اکنون در زمینه ایجاد اشتغال با مشکلات فراوانی روبرو است اظهار داشت: در شرایط فعلی، نقد عملکرد دولت دوازدهم در زمینه اشتغالزایی برای فرزندان ایثارگران و سایر اقشار جامعه به مصلحت کشور نیست.

نماینده مجلس دهم خاطر نشان کرد: در زمینه حمایت از ایثارگران و فرزندان آنها قوانین خوبی در برنامه ششم توسعه کشور به تصویب رسیده است اما متاسفانه هنوز در زمینه عملیاتی شدن آنها جای سووال وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم افزود: به نظر من مهم ترین آیتمی که در این زمینه هنوز به عنوان یک علامت سووال برای ایثارگران و فرزندان آنها باقی مانده، اشتغال است.

این نماینده که خود فرزند یک ایثارگر است ادامه داد: آنچه که  در این حوزه می توان گفت این است که دولت در زمینه اشتغال با مشکلات فراوانی مواجه است و واقعیت امر این است که زمان مناسبی برای نقد عملکرد دولت نیست، اما می توان این نقد را وارد دانست که چرا عملکرد دولت در حوزه اشتغال بسیار ضعیف و ناچیز بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با ارائه توضیحاتی در این زمینه یادآور شد: دولت اخیرا اعلام کرده است که 750 هزار شغل ایجاد کرده است اما وقتی از مسئولان دولتی مستندات خواسته می شود گفته می شود که آمار بر اساس صدور دفترچه های بیمه های تامین اجتماعی است؛ در صورتی که این گونه استنادات برای جامعه قابل قبول نیست.

ساری متذکر شد: دولت ادعا می کند که شغل ایجاد کرده است اما من به عنوان یک نماینده مجلس از بعد نظارتی اعلام می کنم آنگونه که از سوی دولت آمار و ارقام ارائه می شود شغل در کشور ایجاد نشده است.

دبیر مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنابر این ما برای عملی شدن این بخش نظارتی مجلس بایستی دولت را وادار به این کنیم که در این مسیر (اشتغال) گام بردارد و اشتغال را به شکل واقعی اش گسترش دهد؛ برای این کار علاوه  بر دولت، همه آحاد ملت تلاش کنند.

نماینده مردم استان خوزستان اظهار داشت: در صورتی که فقط  دولت را تحت فشار قرار دهیم نه تنها مشکلی حل نخواهد شد بلکه دولتمردان نیز از مسیر اصلی خود برای اشتغالزایی منحرف خواهند شد. بنابر این به نظر من به جای هجمه به دولت باید آن را حمایت و تقویت کرد، در غیر این صورت، وقتی سرمایه گذار خارجی متوجه این موضوع شود که از داخل به دولت حمله می شود جرات نمی کند در کشورمان سرمایه گذاری کند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان خاطرنشان کرد: به طور مثال هر وقت از دولتمردان در خصوص اشتغال در خوزستان سووال می شود، آنها با استناد به صدور دفترچه های تامین اجتماعی اعلام می کنند 55 هزار شغل ایجاد شده است و صدور دفترچه را دال بر آن می دانند که اشتغال ایجاد شده است، هر چند که این استدلال درست  نیست.

وی متذکر شد: متاسفانه حتی 10 درصد آمارها در زمینه اشتغال هنوز هم محقق نشده است؛ بنابر این بهتر است به جای اینکه بر قانون حمایت از ایثارگران تمرکز داشته باشیم، به طور کلی بر رفع موانع پیش روی اشتغال تمرکز و از تولید ملی حمایت کنیم تا فرصت های شغلی مهیا و زمینه برای عملیاتی کردن قوانین، به خصوص در حوزه ایثارگران فراهم شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص مهم ترین مشکلات ایثارگران در حوزه انتخابیه خود متذکر شد: در استان خوزستان به دلیل شرایط ویژه، بیشترین مراجعات ایثارگران را در ارتباط با مسائل معیشتی و اشتغال داریم و متاسفانه با ایثارگران فراوانی روبرو هستیم که به دلیل بی توجهی مسئولان حتی نتوانسته اند از امتیازات مقرر در قانون استفاده کنند و واقعا در جامعه نادیده گرفته شده اند.

ساری تصریح کرد: متاسفانه مبالغ بسیار ناچیز و اندکی به برخی از ایثارگران در خوزستان پرداخت می شود که حتی تکافوی نیازهای اولیه زندگی آنها را نمی دهد و پیگیری های ما نمایندگان در این بخش به جای نرسیده است. من از دوستان دست اندرکار که مسائل مرتبط با ایثارگران را دنبال می کنند این گلایه را دارم که چرا تاکنون سازماندهی خوبی اجرا نشده است و مرجعی هم برای رسیدگی وجود ندارد؟

وی در پایان تاکید کرد: بسیاری از رزمندگان و ایثارگران در هنگام مراجعه به نهادهای ذیربط با شیوه های نامناسب اداری مواجه می شوند که این موضوع در شأن آنها نیست.

پایان


کد خبرنگار : 18