تاریخ : 1397,یکشنبه 10 تير12:05
کد خبر : 59848 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

مشکلات مسکن همسر شهید و بی توجهی بنیاد لرستان



فرزند شهید

فرزند شهید - مشکلات مسکن همسر شهید که بیمار است و از مدیریت اداره کل تا معاون مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان و حتی شهرستان خرم آباد، با آگاهی کامل از موضوع هیچ کاری انجام نمی دهند لاینحل باقی مانده است.

همسر شهید سال هاست در یک منزل مسکونی کلنگی و قدیمی زندگی می کند و به دلیل داشتن فرزندان زیاد و حقوق کم، برای تربیت و تعلیم فرزندان، توانایی مالی و پس اندازی ندارد تا منزل مسکونی خود را بازسازی تا تغییر دهد. از سال 67 که شهید به شهادت رسیده، هیچ گونه پشتوانه مالی ندارد. تا حالا هیچ گونه وام مسکنی نگرفته (نه از بنیاد شهید و نه از هیچ و ارگان و یا اداره دیگری )!

چندین سال است که همسر شهید با مراجعه به بنیاد شهید شهرستان و استان لرستان باتوجه به نذاشتن پشتوانه مالی و عدم توانایی خرید مسکن نتیجه نمی گیرد و رییس، معاون و رییس مسکن همگی می گویند ما قانونی نداریم برای همسر شهدایی که توانایی خرید مسکن ندارند پولی پرداخت کنیم.

به راستی این همه بودجه که سالیانه به بنیاد شهید تعلق گرفته می گیرد، هیچ گونه بند یا تبصره و چیزی نیست که بتوان برای کمک به یک همسر شهید که تمام عمر و حقوق کم خودش را برای تحصیل فرزندان شهیدش صرف کرده و الان بیمار است اقدام کرد؟!

به تمام مسیولین می گویم که به هرکجا که رفتیم و مراجعه کردیم به در بسته خوردیم. بنیاد شهید فقط می گوید وام مسکن داریم ولی وقتی توضیح می دهیم که اگه همسر شهید پشتوانه مالی خوبی داشت که لازم نبود به شما مراجعه کند؟

به راستی آیا مسئولینی که در خانه ها ی آنچنانی و مرفه در خواب هستند، فکر کرده اند این صندلی ریاست شان را چه کسی برای ان ها محیا کرده است؟

خون چند شهید ریخته شده که الان کسی مسئول بنیاد شهید بشود که بگوید نیست و خدماتی به همسر شهید ندهد؟

آیا به راستی منزلِ کهنه، قدیمی، نم دار و بالای 40 سال ساخت مناسب یک همسر شهید پاسدار هست؟

آیا ریاست بنیادحاضر است یک ساعت، فرزندان خودش را در این منزل نگهداری کند؟

چند عکس از وضعیت منزل همسر شهید ارسال می کنم؛ منزلی که چون توانایی پرداخت پول کارگر برای تعمیر و بازسازی منزل را ندارد و به مرور در حال تخریب و فرسایش است متروکه به نظر می رسد. برخی مواقع خود همسر شهید هم کارگر می شود، هم رنگ کار می شود، هم نقاش و هم لوله کش!

منزلی که تاریخ نصب کنتور برق آن سال1359 می باشد.

قبلا هم چند بار در سایت فاش نیوز مطلب گذاشته ام ولی هیچ افاقه ای نکرده و تاثیری بر روی مدیر بنیاد شهید استان لرستان و شهرستان خرم اباد نگذاشته است!

 


کد خبرنگار : 17