تاریخ : 1397,دوشنبه 11 تير15:33
کد خبر : 59875 - سرویس خبری : مقاومت بین الملل

واکنش یمنی‌ها به اظهارات سید حسن نصرالله +عکس



واکنش یمنی‌ها به اظهارات محبت‌آمیز دبیرکل حزب‌الله

اظهارات اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص مبارزان یمنی و رهبر شجاع نیروهای انصارالله با واکنش دوستانه و پاک مردم و مبارزان یمنی مواجه شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود گفت: «من و همه برادرانم و همه رزمندگان در جهان و همه کسانی که از معادلات نظامی مطلع هستند و تجارب نظامی دارند باید برای تجلیل از آن رزمندگان و آن اهل مقاومت و آن دلاورمردان و برای تجلیل از فرماندهان خردمند و شجاع و ثابت قدم و استوار، سر تعظیم فرود آوریم. این یک حقیقت است و تعارف نیست و برای بالا بردن روحیه نیست بلکه بر عکس من به این رزمندگان می گویم من شرمنده‌ام که در میان شما و همراه شما نیستم. بینی و بین الله زمانیکه این تصاویر و این دلاوری ها و ایستادگی های اسطوره ای را می بینم می گویم ای کاش با شما بودم. من می دانم همه برادرانم نیز همین را می گویند و هر فرد شریفی روی کره زمین همین را می گوید ای کاش با شما بودیم ای کاش می توانستیم با شما باشیم ای کاش می توانستیم یکی از رزمندگان شما بوده و زیر پرچم رهبر عزیز و شجاع باشیم.»

واکنش یمنی‌ها به اظهارات محبت‌آمیز و متواضعانه دبیرکل حزب‌الله

این موضع‌گیری خاضعانه، واکنش محبت آمیز مردم و مبارزان یمنی را به دنبال داشت و آنها در کامنت‌هایی با هشتک «من الیمن نقول للسید حسن» به تجلیل از رهبر مقاومت لبنان پرداخته و با واکنش‌هایی محبت‌آمیز وی را یکی از رهبران پیروز در مبارزه با دشمن صهیونیستی دانسته و گفتند که به سربازی برای وی در مسیر اهداف امت اسلام افتخار می‌کنند. 

کاربری با نام «لجین حسان»  در پیام خود می‌نویسد: ما از یمن به سید حسن نصرالله می‌گوییم شما با ما هستید.  شما در قلبهایمان سررشته موفقیت و پیروزی و عشق را کاشته‌اید. شما کسی هستید که برای اولین بار متجاوزان را شناسایی کردید. شما کسی هستید که  خشم خود را از جسارت دشمن به اراضی ایمان و عربیت نشان دادید.  ما هرگز مواضع انسان دوستانه شما را فراموش نخواهیم کرد. شما و مردان شما باید با ما باشید و تمام طاغوت ها و تفاله های دنیا ضد ما هستند.

«مازن هبة» در پیام خود به سید حسن نصرالله می‌گوید: ای بزرگوار ما کمال تشکر و قدرشناسی را از شما داریم. حضور تو در کنار ما سند افتخار و عزت ما است و لخن  سخنان امروز تو اشک‌های ما را جاری کرد.  به خدا قسم ما با خداوند عهدی بستیم که بر اساس آن مسیر خود را به سمت فلسطین ادامه می‌دهیم تا در کنار شما و  دوشادوش شما برای ریشه کن کردن سرطان خبیث اسرائیل بایستیم. 

«محمد احمد الامیر»  در واکنش به  سید حسن نصرالله نوشت: تو کرامتی از سوی خداوند برای امت اسلام و مایه نصرت و پیروزی مستضعفین و الگو بخش مظلومین هستی. ای سید مقاومت؛ سلام خدا بر تو باد.

کاربری دیگر با عنوان کاربری « محمد عبدالقدوس» می‌نویسد:  ما هر چقدر بگوییم، نمی‌توانیم حق مطلب را در برابر مواضع ثابت قدم و حمایت شما از یمن و رهبران و ارتش و کمیته های مردمی و ملت یمن ادا کنیم. سخنان امروز برای رهبر شجاعی مثل شما عجیب و تازه نبود، ملت یمن یک روز پاسخ این مواضع شما را خواهند داد و در کنار مواضع شما خواهند بود و در برابر رژیم صهیونیستی مبارزه خواهند کرد.

«نجیب الاشموری»  در این رابطه می‌نویسد:  این یمن است که مسیر خود را به سمت فلسطین ادامه می‌دهد و در این مسیر باید از راهی عبور کند که شما  آن را هموار کرده‌اید و در  شب‌زنده داری ها با رفقای مجاهدتان آن را آماده کرده اید. فردا اهل ایمان و حکمت و درایت دست در دست یکدیگر در مسجدالاقصی و در قبله خودمان مکه و شهر مدینه محبوب دلمان، نماز خواهیم گزارد. 

«یاسر مُهلیل» کاربر یمنی دیگری است که با هشتک من الیمن نقول للسید حسن به اظهارات دبیرکل مقاومت لبنان واکنش نشان داده و می‌نویسد:  زمین به ما افتخار می‌کند و ما و تمامی هستی به تو افتخار می‌کنیم.  پرچم ما در دستان تو است و پرچم تو در جان ما قرار دارد. هر چقدر که بخواهیم  درباره تو مطلبی بنویسیم، نمی توانیم حق مطلب را ادا کنیم. اما روزی خواهد آمد که با خونمان عباراتمان را بیان می کنیم. ما با هم به مبارزه و جهاد و شهادت ادامه می‌دهیم و  شما فرمانده و رهبر ما در پیروزی هستید. 

« ابراهیم الشامی»  کاربر دیگر یمنی است که می‌نویسد: شما در  سنگرها و کمین‌گاه ها و در هر گلوله ای که شلیک می‌کنیم،  با ما هستید. شما در  برنامه‌ریزی ها و پایداری‌ها و مقاومت و سختی‌ها و  جراحت‌ها و شهادت‌ها با ما هستید. شما در چشم ما و قلب ما جای داری. شما در خون ما جاری هستید. 

« المرتضی المتوکل» در این رابطه می‌نویسد: ای  سید حسن نصرالله،  شما ما را شرمنده خود کردید. سلام خداوند از یک فرمانده مومن و بزرگ بر شما باد. ما  به سخنرانی شما افتخار می‌کنیم و این بزرگترین پیروزی برای ما در جنگ در برابر طاغوت‌های جهان است. 

« بندر الهتار» کاربر دیگر یمنی شعری به زبان عربی نوشته که مضمون آن به این صورت است: ای سید پیروزی‌ها شما مراد و الگوی ما هستی. ای کسی که به وعده‌های خود عمل می‌کنی. ما با هم هستیم. خداوند مولای ما و شما یاری دهنده ما هستی. در این صورت ما چگونه از دشمن بهراسیم؟ ای پسر پیامبر و ای فرزند یمن؛ اگر شما با ما نباشید، پس چه کسی با ما خواهد بود؟ 

«حامد البخیتی» کاربر دیگری است که در این رابطه می نویسد:  ما به مواضع شرافتمندانه و پاک و انسان دوستانه و عربی و اسلامی شما در برابر تجاوز آمریکایی سعودی به یمن افتخار می‌کنیم. ما افتخار می‌کنیم که در برابر ضلع‌های معامله قرن که  امت اسلام و آرمان مرکزی آن و ملت‌های ما را هدف قرار داده، مبارزه می کنیم تا پیروزی را برای امت اسلام در برابر دشمن محقق کنیم. 

«حمید رزق » در واکنش به اظهارات دبیرکل حزب الله می گوید: ما از یمنِ ایمان و حکمت به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله که دارای وعده صادق است،  سلام و درود می‌فرستیم. 

«زید حسن الحوثی» نیز  در این رابطه می‌نویسد: ما  همان حرفی را می‌زنیم که رهبر شهید ما سید حسین الحوثی زد و  شما در حزب الله سرور تمامی مجاهدان جهان هستید. 

« صبری عویدین» کاربر دیگری است که نسبت به اظهارات دبیرکل حزب‌الله واکنش نشان داده و می‌گوید: شما با حق و عدالت در این دنیا فریاد زدید. به خدا قسم که شما در هر حماسه آفرینی و هر آزادسازی و ابتکار جنگی  با ما هستید.  ائتلاف آمریکایی می‌داند که فریاد مردان بزرگ و کوه‌های مستحکم ما « لبیک یا حزب الله» « لبیک یا نصرالله» است و ما آن را به صورت علنی اعلام می‌کنیم. 

«نصرالدین عامر» کاربر یمنی است که در این رابطه می نویسد:  این مایه افتخار ما است که شما و مجاهدین اطرافتان با ما هستید و تمامی طاغوت های دنیا در برابر ما هستند.  این مدال افتخاری بر گردن ما و دلیلی برای شرافت و پاک بودن آرمان ما است. 

«علی شرف المحطوری» نیز  در این رابطه می نویسد: رهبری که اسطوره اسرائیل را شکست داد و لشکرهای تکفیری و داعشی‌ها را متزلزل کرد، امروز با تمام تواضع آرزو می کند که ای کاش با یمنی‌ها در جنگ یمن مشارکت داشت. 

به نقل از مشرق