تاریخ : 1397,یکشنبه 17 تير15:34
کد خبر : 59974 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

اعتبار هست قانون نیست، قانون هست اعتبار نیست!

اهتمام دولت، حلقه مفقوده تصویب قانون تا اجرا


اهتمام دولت، حلقه مفقوده تصویب قانون تا اجرا

حمایت های لازم قانونی برای خانوادهای معزز شهدا، رزمندگان، جانبازان وآزادگان در برنامه ششم پیش بینی شده است.

فاش نیوز - حمایت های لازم قانونی برای خانوادهای معزز شهدا، رزمندگان، جانبازان وآزادگان در برنامه ششم پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد رضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات قانونی ایثارگری در برنامه ششم توسعه کشوراظهار داشت: هر آنچه در برنامه ششم توسعه کشورآمده تبدیل به قانون شده است و حمایت های لازم برای خانوادهای معزز شهدا، رزمندگان، جانبازان وآزادگان پیش بینی شده است.

وی گفت: اما تصویب قانون به تنهایی مشکلی را حل نمی کند و منابع مالی آن نیز باید موجود باشد و دولت هم اعتبارات آن را تامین کند، همان طوری که با سه برابر کردن حقوق مددجویان این اقدام  را انجام داد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: اگر با  فروش نفت نقدینگی فراهم  شود اجرای کامل قوانین میسر خواهد بود، چرا که ما در دوران تحریم هستیم و همه می دانند ایران اسلامی در دوران سخت تحریم ها است و کسب درامدها سخت وهزینه ها بالا است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن متذکر شد: امیدواریم این معضل با حل موضوع تحریم ها برطرف و دولت با تامین منابع لازم، آنچه را که به این قشر عزیز که با جان و مال خود از انقلاب اسلامی و نظام حمایت کرده است تعلق دارد را از لحاظ قانونی فراهم کند.

منصوری نماینده مجلس دهم اظهار داشت: قوانین زیادی در چارچوب برنامه ششم تصویب شده اما بسیاری از آن ها تاکنون محقق نشده است و به فروش نفت و افزایش درآمدها و کاسته شدن از هزینه هایی است که دولت باید در آنها صرفه جویی کند گره خورده است، اما به هر صورت وقتی مجلس قانونی را به تصویب می رساند، دولت ملزم است که آن را اجرایی کند.

نظارت بر حسن اجرای قانون

عضو کمیسیون صنایع و معادن خاطر نشان کرد: در این مورد از سوی مجلس شورای اسلامی نظارت بر قوانین وجود دارد و اگر اجرای قانونی از سوی دولت به تعویق افتاده طبیعی است که قوه مقننه دلایل آن را از دولت جویا شود تا موانع قانونی از سر راه برداشته شود. ما هم در خانه ملت به عنوان نماینده مردم  بر حسن اجرای قانون نظارت می کنیم و امیدواریم هرچه زودتر اجرای کامل قوانین ایثارگری میسر شود.

لزوم بازبینی درصد ها

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات ایثارگران در حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: بیشترین حجم مراجعات ایثارگران در حوزه انتخابیه ساوه موضوعاتی از قبیل مسکن، درمان و لزوم بازبینی درصد ها است، چرا که تعدادی از جانبازان شیمیایی هستند و چون درصد قبلی آنها پایین است به آن معترض هستند که امیدوارم بازبینی درصد مجروحیت آنها انجام شود.

پرونده بنیاد شهید

نماینده مجلس دهم در پایان تاکید کرد: پرونده بنیاد شهید در کمیسیون اصل 90 بررسی و گزارش آن مدت ها است که نهایی شده است و امیدواریم در آینده ای نه چندان دور از سوی قوه قضائیه تعیین تکلیف شود.

پایان


کد خبرنگار : 18