تاریخ : 1397,شنبه 17 آذر17:44
کد خبر : 59993 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

اقدام پیش از لایحه بودجه سال ۹۸



از طرف جمعی از ایثارگران- ضمن تشکر از همه نمایندگان حامی ایثارگران، با توجه به اینکه لایحه بودجه سال 98 جهت بررسی به مجلس محترم تقدیم گردیده، خواهشمند است در جهت حفظ عزت و کرامت همه ایثارگران، موارد مشروحه زیر که قبلا زیرساخت های قانونی آن در قانون برنامه ششم و سند راهبردی رزمندگان دیده شده است، در قانون بودجه سال 98 پیگیری و به تصویب رسانید.

1- کمک معیشت کلیه رزمندگان و جانبازان زیر25% فاقد شغل و درآمد، که پرونده هایشان در نیروهای مسلح و یا بنیاد تکمیل شده است در سال 98 برقرارشود و بودجه لازم با ردیف مشخص، به تصویب رسانیده شودو در صورت امکان نام آن به "حقوق ایثار"اصلاح شود.

2-  در اجرای قانون برنامه ششم که از تکالیف دولت محترم می باشد، کمک معیشت کلیه ایثارگران افزایش و به حقوق تبدیل گردد.

3-  در اجرای سند راهبری رزمندگان و قانون برنامه ششم تسهیلات مربوط به درمان پایه، بیمه تکمیلی، وام مسکن، کمک هزینه های ضروری ازدواج و.... و وام ازدواج فرزندان رزمندگان در قانون بودجه سال 98 پیش بینی و متناسب با اولویت مدت حضور در جبهه به صورت سالیانه ارائه گردد.


4- تکلیف قانونی 30% تخفیف شهریه دانشجویان ایثارگر ( رزمندگان و جانبازان زیر25% و خانواده هایشان) در کلیه دانشگاه ها (دانشگاه های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و.....) اجرایی شود و بودجه لازم پیش بینی شود.

5-  جهت اجرای قانون 5% جانبازی رزمندگان فاقد مدارک بالینی که جانبازی اشان از سوی کمیسیون نیروهای مسلح تایید گردیده است، بودجه لازم در بنیاد شهید و امورایثارگران پیش بینی گرددو فرایند کار اسان شود .

6-  با توجه به اینکه تنها گناه جانبازان زیر25% مراجعه دیرهنگام پس از پایان جنگ به کمیسیون های پزشکی بوده است و میزان آسیب هایشان بیش از درصدهایشان است، لذا کلیه تسهیلات و امتیازات جانبازان 25% به جانبازان زیر 25% تسری داده شود و بودجه لازم در قانون سال 98 پیش بینی شود.

7-   کلیه امتیازات فرزندان معزز شهدا به فرزندان جانبازان 70% تسری داده شود.

8- کلیه همسران شاغل جانبازان، با هر درصدجانبازی، معاف از پرداخت مالیات برحقوق، شوند و بودجه لازم در قانون پیش بینی شود.

9-  جهت بهره مندی رزمندگان و جانبازان زیر25% از کلیه تسهیلات وتخفیفات موضوع ماده 88 قانون برنامه ششم، هماهنگی های لازم با سازمانهاو ادارات ذیربط شامل: دانشگاهها، شورای شهر، شهرداری، راهن آهن،هواپیمایی و.... جهت اجرای قوانین انجام پذیردو بودجه مورد نیاز، پیش بینی گردد .

10-   جهت اجرای موضوع یک مقطع تحصیلی رزمندگان و همچنین امتیاز فوق العاده ایثارگری رزمندگانی که دارای کمتر از سه ماه حضور در جبهه دارند، پیش بینی های لازم در بودجه دیده شود .

11-  در اجرای قانون برنامه ششم که بموجب آن کلیه رزمندگان و جانبازان زیر25% از هزینه های حق الثبت مربوط به خرید و فروش، ترهین اسناد مالکیت، تسهیلات وام خرید ساخت مسکن از هفتاد درصد(70%) معافند ، این موضوع در بودجه 98 نیز پیش بینی و بنیاد شهید مکلف به اجرا گردد .

12-  با توجه به اینکه برخی از ایثارگران در شرایط اجبار، به دلیل انحلال شرکت ها، اخراج ، تبدیل وضعیت استخدامی و....، طبق قانون برای یک بار از پرداخت ما به التفاوت برای پانزده سال سنوات بیمه‌ای ناشی از تغییر صندوق بیمه و بازنشستگی معافندو این مبلغ به عنوان مطالبه صندوق منتقلٌ‌الیه از دولت منظور می گردد و باید در قالب بودجه سنواتی توسط دولت پرداخت شود، لذا خواهشمند است در بودجه سال 98 دیده شود.
 
13- جهت اجرای ماده 27 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، مبنی بر پرداخت مدت حضور در جبهه به میزان یک و نیم برابر رزمندگان از سوی دولت به صندوق های بازنشستگی، بودجه لازم پیش بینی و موانع موجود رفع گردد.

14- با توجه به مهمترین نیاز جانبازان که بیمه درمان تکمیلی می باشد، موضوع اعتبار لازم، در بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش بینی گردد . اذر 97


کد خبرنگار : 20