تاریخ : 1397,سه شنبه 19 تير13:50
کد خبر : 60008 - سرویس خبری : اخبار

از کلاهبرداری ۸۰ میلیاردی تا حمله به سعید جلیلی




در شرایطی که سعید جلیلی به همراه عموم نیروهای انقلابی و دلسوز کشور در ماه‌های اخیر و به ویژه پس از تهدیدات اخیر آمریکا، بر همراهی با دولت و کمک برای حل مشکلات تاکید داشته‌اند، روزنامه زنجیره‌ای قانون، به عقده‌گشایی علیه جلیلی پرداخته و او را به قدرت‌طلبی متهم ساخت!
به گزارش رجانیوز، همایش اخیر دانشجویی - مردمی «خسته نیستیم» در تهران و سخنرانی سعید جلیلی در این همایش دستمایه گزارش اخیر روزنامه بدنام «قانون» بود و این درحالی است که جلیلی در همین همایش نیز بر کمک به دولت تاکید داشته و گفت کمک به دولت وظیفه ماست.
جلیلی چند ماه پیش نیز در جمع دانشجویان تاکید کرده بود که اگر امروز بتوانیم مشکلی از مشکلات مردم را حل کنیم اما چون دولت دستمان نیست این کار را نکنیم، این کار نه تنها خیانت بلکه رذالت است.
با وجود این اظهارات صریح در لزوم حمایت و کمک به دولت، انتشار گزارش اخیر روزنامه قانون علیه او تامل‌برانگیز بود. از این رو به نظر می‌رسد روحیه قدرت‌طلبی و ترجیح منافع حزبی بر منافع ملی اصلاح‌طلبان به رسانه‌های این جریان نیز رسوخ کرده و آنان، سایر شخصیت‌های سیاسی را هم با ملاک‌های بسته خود قضاوت می‌کنند.
روحیه حمایت از دولت رقیب و کمک به آن برای حل مشکلات، آن‌چنانکه طی سال‌های اخیر جلیلی از خود نشان داده، گویا درمیان اصلاح‌طلبان جایی ندارد.
گفتنی است روزنامه شبه‌اصلاح‌طلب «قانون» که در روزهای اخیر به خاطر تیتر کینه‌توزانه علیه جلیلی خبرساز شده، در کارنامه خود سوابق منفی متعددی را به ثبت رسانده است. ازجمله اینکه مردادماه سال گذشته در مطلبی توهین‌آمیز ضمن ملامت سپاه قدس، شلیک موشک‌های سپاه به مقر داعش در دیرالزور را اقدامی تنش‌زا معرفی کرده و شهادت حججی را نتیجه اشتباهات محاسباتی ایرانی‌ها دانست!
حاشیه‌های روزنامه قانون البته به اخبار و گزارشات آن محدود نشده و مالک این روزنامه چندی پیش به دلیل فساد اقتصادی دستگیر شده و اکنون در بازداشت به سر می‌برد. مالک، مدیرعامل و رئیس شورای سیاست‌گذاری روزنامه قانون، که همزمان رئیس هیئت‌مدیره شرکت پدیده تجارت سیوان (از ابربدهکاران بانک سرمایه) هست اخیرا ممنوع‌الخروج شده است.
در همین راستا اظهارات مامور وصول مطالبات بانک سرمایه درباره نیکوئی، مالک روزنامه قانون خواندنی است. وی دراین باره می‌گوید: «آقای نیکویی روزنامه قانون که دم از قانون و قانون‌مداری می‌زند، از شرکت ما 80 میلیارد تومان گرفته  و پس نمی‌دهد.