تاریخ : 1397,پنجشنبه 21 تير15:02
کد خبر : 60036 - سرویس خبری : اخبار

دفتر سوم " ردپای نور"



 

گروه ادب ــ سومین دفتر از کتاب «رد پای نور» از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شد.

 

 


به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سومین دفتر از کتاب «رد پای نور» که در حوزه تربیت کودک در سیره تربیتی است به قلم علی صفایی به نگارش درآمد. روایتگر این اثر سیدعبدالرضا هاشمی ارسنجانی است که از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم؛ مربی بیدار از تمام فسادهایی که در جامعه می‌گذرد، کودک را آگاه می‌کند و در ضمن داستان‌ها، راه مبارزه و کنار آمدن و یا حتی استفاده کردن و بهره گرفتن را به کودک می‌آموزد.

به جای آن که کودک را محبوس کنند و از میکروب‌ها دور نگه دارد، او را واکسن می‌زند و آماده می‌کند و با میکرب‌ها تماس می‌دهد و در تمام مراحل خود ناظر و مراقب است، آن هم نه از نزدیک که با استقلال کودک برخورد کند و شخصیت او را مانند درخت بار بیاورد، بلکه از دور، با واسطه نظارت می‌کند و کمک‌های لازم را در ضمن داستان‌ها و یا به واسطه نفرات آگاه به کودک می‌رساند. و همانطور که عرض شد باید در روح کودک نسبت به زشتی‌ها و آلودگی‌ها، وازدگی ایجاد کرد، نه تشنگی و کنجکاوی بیشتر.

حبس و دور نگاه داشتن و فاصله انداختن از یک مسئله کودک را تشنه و کنجکاو و لجوج بار می‌آورد، «اما وازدگی کودک را می‌سازد و جلو می‌آورد و با تجربه و آگاه می‌کند.»
دفتر اول این مجموعه سیری در سیره تربیتی استاد علی صفایی حائری است ، وی تربیت و سازندگی را مهمترین و بزرگترین مسئولیت انسان برمی‌شمارد، دفتر دوم درباره ازدواج، مشکلات و راهکارها است.