تاریخ : 1397,پنجشنبه 21 تير15:13
کد خبر : 60040 - سرویس خبری : ورزشی

۱۲۸ ورزشکار شهید در زنجان



زنجان 128 ورزشکار شهید تقدیم نظام کرده است

زنجان - ایرنا - مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس 128 شهید ورزشکار تقدیم انقلاب و نظام اسلامی شده است که یاد و خاطره آنان برای همیشه جاوید و ماندگار خواهد بود.

طیب امیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد ورزشکار برای پاسداری و دفاع از مرزهای ایران با حضور در جبهه های حق علیه باطل، جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای کشور افتخارآفرین شدند.
وی با بیان اینکه شهدای ورزشکار زنجان با حضور در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور حماسه آفرینی های بسیار کردند، اظهار کرد: اکثر شهدای ورزشکار زنجان با فنون رزمی آشنا بودند که شهید پرویز عطایی و سهراب اسماعیلی، ازجمله این ورزشکاران هستند.
امیری به شهدای شاخص ورزش زنجان اشاره کرد و افزود: شهیدان عطایی، اسماعیلی، ابراهیم اصغری و اصغر محمدیان به ترتیب در رشته های تکواندو، جودو، هندبال و والیبال فعالیت داشتند.
مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه بیش از 10 مکان بزرگ ورزشی نیز به نام شهدا ورزشکار این استان مزین شده است گفت: سالن تکواندو شهید عطایی، تنیس روی میز شهید رضوی، جودو شهید بیگلی و استخر سرپوشیده شهید شهبازی، ازجمله این مکان های ورزشی هستند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان حدود سه هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.