تاریخ : 1397,سه شنبه 26 تير15:16
کد خبر : 60117 - سرویس خبری : اخبار

چند خبر از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس



شیفت شب در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هدف رفاه بازدید کنندگان داخلی و خارجی از ابتدای تابستان امسال راه اندازی شد.

چند خبر از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

شیفت شب در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هدف رفاه هرچه بیشتر بازدید کنندگان داخلی و خارجی از ابتدای تابستان امسال راه اندازی شد.  شیفت شب تابستانی موزه از ابتدای فصل تابستان آغاز و تا 10 مهرماه سال جاری ادامه دارد و هر روز از ساعت 17عصر تا 22  پذیرای بازدید کنندگان است.

در این شیفت کاری بیش از یکصد فرمانده و پیشکسوت عرصه دفاع مقدس، به عنوان راوی روایتگر رشادت ها، دلاورمردی ها واز خود گذشتگی های زنان و مردان این مرز و بوم و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در تالار ها و سراسر نمای مقاومت و پیروزی خواهند بود.

 دعوت به همکاری افتخاری از پیشکسوتان رزمنده توسط موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عنوان بزرگترین موزه نظامی جهان اسلام در نظر دارد به منظور پاسداشت رشادت‌های رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس ، جمعی از بزرگواران پیشکسوت این عرصه را به صورت افتخاری دعوت به همکاری نماید.

 عموم علاقمندان به منظور روایت تجربیات گرانقدر خود و بهره مندی آحاد شهروندان از گنجینه های دفاع مقدس، با  شماره 88657026  داخلی 8399  تماس حاصل فرمایند.

" از آبادان تا حلبچه" نقد می شود

سومین نشست ادبی از سلسله نشست های تخصصی  نقد کتاب با عنوان "سه شنبه های کتاب"، به نقد و بررسی کتاب" از آبادان تا حلبچه " تاریخ شفاهی سردار محمد جواد اسلامی می پردازد.این نشست با حضور علی شیرخانی مصاحبه و تدوین‌گر کتاب" از آبادان تا حلبچه " تاریخ شفاهی سردار محمد جواد اسلامی  و نقد امیر محمد عباس نژاد و محمد قاسمی پور برگزار می گردد.

 این نشست ادبی سه شنبه 26 تیر ماه جاری، از ساعت 10 لغایت 12 در سالن فرماندهان موزه انقلاب اسلامی و دفـــاع مقـــدس واقع در میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، خیابان سرو، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار و علاقه‌مندان برای حضور دراین جلسه می توانند با شماره تماس  88657020  هماهنگی لازم را به عمل آورند.

 اعلام خبر جشنواره تابستانی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در وبسایت شورای بین المللی موزه ها

 سایت شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) خبر جشنواره تابستانی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را با برنامه های متنوع فرهنگی و تفریحی به عنوان یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین موزه های آسیا منتشر کرد. در این خبر عنوان شده که در ایام تابستان، این موزه هر شب تا ساعت 22 پذیرای بازدیدکنندگان می باشد.

والی زاده: گفته‌های بسیاری از دوران دفاع مقدس باقی مانده که باید بازگو شوند

ساسان والی زاده معاون فرهنگی هنری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه ناگفته‌های بسیاری از دوران دفاع مقدس باقی مانده که باید بازگو شوند، افزود: در موزه تلاش ما این است که بسیاری از این ناگفته‌ها را بیان کنیم و به کمک هنرمندان حوزه هنرِ نمایشی این وظیفه را به سرانجام برسانیم.
 
وی از جمله برنامه‌های موزه را برگزاری تئاترهایی با موضوع آشنایی با دوران دفاع مقدس و جنگ هشت ساله و انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در ایامی که این تئاترها اجرا می‌شود بلیط بازدید از موزه را با 50ودرصد تخفیف به عموم ارائه می‌دهیم تا مردم از این خدمات بهره ببرند و همچنین اردوهایی را با موضوع آشنایی با دوران دفاع مقدس برای دانش‌آموزان تهرانی برگزار می‌کنیم
 
والی‌زاده خاطرنشان کرد: نمایش «آن بیست‌و‌سه نفر» بر اساس کتاب خاطرات احمد یوسف‌زاده که چاپ و انتشار این کتاب را انتشارات سوره مهر بر عهده داشته، از نمایش‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که این تئاتر در مورد زندگی و رشادت 23 نوجوان ایرانی بوده که در دوران دفاع مقدس ، در اسارت دشمن به سر بردند که احمد یوسف‌زاده این کتاب را تبدیل به یک نمایشنامه کرد و در موزه اجرا و مورد استقبال مردم و مخاطبین قرار گرفته است.
انتهای پیام/

منبع : تسنیم