تاریخ : 1397,چهارشنبه 27 تير18:39
کد خبر : 60147 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

دستور العمل های متناقض و غیر همسو!



محمد غیبی -  بیش از 28 سال از پایان جنگ تحمیلی می گذرد و تعداد قابل توجهی از رزمندگان و ایثارگران ،صدماتی ناشی از جبهه و جنگ را داشته و نیروهای مسلح اقدام به صدور صورت سانحه نموده و گردش نیروهای چهارگانه آجا و پنچگانه سپاه ،ناجا و وزارت دفاع را دارا بوده ، که شامل تاییدیه کمیسیونهای 120 و 121و 134و 135و 140و 141 نیروهای مسلح می باشند.

اما این یادگاران 8 سال همچنان سرگردان بین نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند و در مدت مجروحیت خود تاکنون مشکل درصدشان لاینحل باقی مانده است. در دو ماه گذشته دو دستورالعمل از سوی اداره کل کمیسیون پزشکی بنیادشهید و امور ایثارگران کشور و معاونت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ادارات کل بنیادهای استانها و فرماندهی سپاه پاسداران استانها جهت رفع مشکلات ابلاغ گردیده و هر دو نافی همدیگر هستند.

دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح که طی نامه شماره 55012/3/3014مورخ1397/4/17از سوی مدیر کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به ادارات کل بنیاد استانها ابلاغ شده اعلام میدارد رزمندگان فاقد مدارک بالینی به شرح ذیل جهت درصد خود موارد را پیگیری نمایند.

1-مراجعه به یگان نظامی (ارتش ، سپاه پاسداران،نیروی انتظامی -وزارت دفاع

2-اخذ صورتجلسه سانحه

3-ارجاع به شورای پزشکی نیروهای مسلح

4-تایید و احراز مجروحیت

5-معرفی از سوی ایثارگران نیروهای مسلح

6-ارجاع به پذیرش بنیاد و ثبت مشخصات و احراز مجروحیت در سامانه بنیاد

7-معاونت بهداشت و درمان استانها پرونده ها را به اداره کل کمیسیون پزشکی ارسال تا 5%مورد نظر از سوی اداره کل کمیسیون پزشکی به متقاضیان عطا شود. نکته : از سوی دیگر دستورالعمل ابلاغی معاونت محترم سپاه پاسداران اعلام میدارد که قانون عطف به ماسبق نبوده و همان گردش قبلی که ایثارگران متقاضی به بنیاد معرفی شده اند مشمول قانون نمی باشند.

آنچه در اینجا خلا قانونی از سوی دستورالعمل ابلاغی سپاه پاسداران وجود دارد نداشتن رای کمیسیون ماده 134 سپاه می باشد که در پرونده ها موجود نیست و کمیسیون پزشکی دادن درصد را منوط به 7بند بالا میداند .بنابراین با توجه به شرح مطالبی که در صدرالاشاره آمده است ضرورت دارد معاون محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و معاون محترم ایثارگران سپاه پاسداران در نشستی مشترک نسبت به رفع اشکالات دو دستورالعمل اقدام و اصلاحیه ای به ادارات کل بنیاد های کشور و فرماندهی سپاه پاسداران استانها ارسال نماید. در غیر اینصورت مشکلات همچنان لاینحل و سرگردانی ارباب رجوع ادامه خواهد داشت.


کد خبرنگار : 20