تاریخ : 1397,یکشنبه 31 تير18:30
کد خبر : 60188 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

تراز علمی ایثارگران در کفه ترازوی مجلس


تراز علمی ایثارگران در کفه ترازوی مجلس

بررسی طرح اصلاح بند (الف) ماده (۹۰) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه در دستور کار مجلس شورای اسلامی در هفته جاری قرار گرفت.

فاش نیوز -  بررسی طرح اصلاح بند (الف) ماده (90) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه در دستور کار مجلس شورای اسلامی در هفته جاری قرار گرفت.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، بر اساس دستور هفتگی جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه 31 تیر، بررسی طرح اصلاح بند (الف) ماده (90) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه مورد رسیدگی و درصد تراز نمره علمی ورود فرزندان ایثارگران به دانشگاه ها و مراکز علمی تعیین تکلیف خواهد شد.

موافقان با اصلاح این طرح از جمله اعضای کمیسیون آموزش مجلس خواهان اعمال نمره تراز 85 درصد در جهت بالا بردن سطح علمی با توجه به افزایش تعداد ایثارگران پشت کنکور هستند.

اما مخالفان این طرح بر این عقیده هستند که افزایش درصد نمره تراز علمی باعث ایجاد مانع برای ورود فرزندان ایثارگران و تهی شدن دانشگاه ها از فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما متن ماده 90 به این شرح است:

الف- الحاقات زیر در ماده (70) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاحیه بعدی آن و در ماده (47) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) به شرح زیر صورت می‌گیرد:

سهمیه ورود با پنج‌درصد(5%) سهمیه اختصاصی برای جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) و همسران و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) و همسران و فرزندان رزمندگان، با حداقل شش‌ماه حضور داوطلبانه در جبهه به سی‌درصد(30%) افزایش یابد.

تبصره- در صورتی که سهمیه بیست و پنج درصد (25%) ایثارگران (مشمولین ماده(70) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاح بعدی آن) تکمیل نگردد و پنج‌درصد (5%) سهمیه اختصاصی جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) و همسران و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل شش‌ماه حضور داوطلبانه در جبهه، پاسخگوی متقاضیان واجد الشرایط نباشد دولت مکلف است مانده ظرفیت خالی بیست و پنج درصد (25%) ایثارگران را مازاد بر پنج درصد (5%) مذکور به جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) و همسران و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%)فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل شش ‌ماه حضور داوطلبانه در جبهه که شرایط لازم را داشته باشند، اختصاص دهد.

بر اساس این گزارش، ادامه رسیدگی به لایحه حفاظت از خاک ، ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، ادامه رسیدگی به طرح "اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان"  در دستور جلسه علنی مجلس در روز یکشنبه 31 تیر ماه قرار دارد.

همچنین بررسی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، ، بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، بررسی لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی و دوازده منطقه ویژه اقتصادی، بررسی طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور، بررسی طرح اصلاح برخی از قوانین مربوط به تابعیت، و بررسی طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی در دستور کار این هفته(سه شنبه و چهارشنبه) نمایندگان ملت در بهارستان قرار گرفته است.


کد خبرنگار : 18