تاریخ : 1397,چهارشنبه 10 مرداد18:36
کد خبر : 60400 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

دسیسه های تلخ!


دسیسه های تلخ!

آشفته بازار امروز و موضع انفعالی مسئولین فرهنگی باعث گردیده که به راحتی و با جسارت جانبازان و ایثارگران عزیز مورد هجمه رسانه ای قرارگیرند و آب از آب هم تکان نخورد.

حقوقی- متاسفانه آشفته بازار امروز و موضع انفعالی مسئولین فرهنگی باعث گردیده که به راحتی و با جسارت جانبازان و ایثارگران عزیز مورد هجمه رسانه ای قرارگیرند و آب از آب هم تکان نخورد. کمی مطالعه راجع به موقعیت و جایگاه کهنه سربازان ممالک دیگر موجب می گردد تا بیشتر از آنکه در جایگاه حق خواهی و تظلم برعلیه این قشر رها شده قرار گیریم به حال ایثارگران این سرزمین گریست. 

 تحریک احساسات دیگران و شعارهای توده گرایانه سیاسیون آن هم در زمانی که ژست های اپوزوسیونی مد روز جامعه امروزی گردیده جز ضربه به ارزش های جامعه عاید دیگری در پی نخواهد داشت.در کجای این خاکدان تاریک و در کدام مکتب فکری و در کدام کشور جایی را سراغ دارید که دلنوشته یا نام و نشان و یا بیرقی بر مزار سربازی باشد و رهگذران به احترام تامل و سکوتی نکنند.

واقعا" دسایس الحیلی که برای حذف این ارزش ها صورت می پذیرد شرم آور است. نتیجه آنکه در یک اقدام عجولانه دوغ و دوشاب را یکی کرده و با تصمیمات غیر کارشنانه لطمات جبران ناپذیری به جامعه ایثارگری وارد می سازند. یادمان نرفته که مردم زلزله زده سرپل ذهاب چه مصیبتی را متحمل شدند و همگان به کمک شتافتند و به تبع آن برای داوطلبان کنکوری که در این مناطق بوده اند سهمیه ای در نظر گرفته شده و فعلا تا سه سال دیگر نیز ادامه دارد و بنا به تب و جو همدردی که وجود دارد کسی کمترین اعتراضی نداشته و به نظر پاسداشت یک عمل انسان دوستانه و به حق است.

چرا کسی اعتراضی ندارد؟ چون از نزدیک شاهد شب و رنجوری آنها بوده ایم. این در حالی ست که در کشاکش منافع جناحی وانفسای امروز، بهترین کار مثله کردن جامعه ایثارگری است که کسی دیگر رمقی برای دفاع ندارد. و شوربختانه جوانان امروز کمتر اقبالی به نکوداشت این ارزش های همیشه جاوید دارند.

 در طی این سالها همواره بنام جانبازان بوده و به کام دیگران. اوائل که با شعار 40 درصد ظرفیت برای رزمندگان، گوش فلک را کر کرده بودند و بعد اعلام شد که درصد بسیار کمی این ظرفین را پر می کنند و مابقی توسط داوطلبین آزاد پر می شود. و حالا هم بدون آنکه ذره ایی سایر سهمیه ها از جمله سهمیه مناطق محروم و هیئت علمی و کارکنان وزارت علوم و... از نظر بگذرانیم فقط سهمیه جانبازان 25 تا 49 را مورد هجمه قرار داده ایم.با کدام منطق و چه استدلالی؟

 بی اخلاقی آنجا صورت گرفته است که جانبازان و رزمندگان عزیز معروف به 5 درصدی را برای جوری جنس خود علم کرده و به بهانه حق خواهی این عزیزان به مصاف آمده اند و چه کمپین ها و تجمعاتی که راه نیانداخته اند. حال آنکه این بزرگواران نیز از جمله مظلومین این سرزمین هستند.

 النهایه لازم است خانواده بزرگ ایثار و شهادت نام و عنوان سیاسیون غوغاسالار را به یاد داشته باشند تا در آتی امتیازاتی که نزدیکان و خانواده ایشان دریافت کرده اند را به افکار عمومی جامعه ارائه گردد.

 مطلب پایانی اینکه؛ مسئولین سنجش پس از پخش کارنامه های کنکور و در مراحل پایانی پروسه کنکور همچنان امیدوارانه منتظر تصمیم مجلس هستند بدون توجه به تبعات قانونی این امر و حقوق مکتسبه افراد بر اساس قاعده فقهی قبح عقاب بلابیان.

در پایان امیدوارم فرجام بد ایثارگران موجب نا امیدی و یاس نگردد.

والسلام


کد خبرنگار : 20