تاریخ : 1397,جمعه 19 مرداد19:30
کد خبر : 60401 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

کسر خدمت، در هاله ای از ابهام!


کسر خدمت، در هاله ای از ابهام!

بحث کسر خدمت به عنوان یک دغدغه در جامعه ایثارگری وجود دارد و آینده آن هم در هاله ای از ابهام است و بحث آن شفاف نیست.

فاش نیوز -  رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس، از بلاتکلیفی وضعیت سربازی فرزندان ایثارگر انتقاد کرد.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حسن بهرام نیا نماینده ایثارگر مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات برنامه ششم توسعه کشور درخصوص کسر خدمت فرزندان ایثارگران یادآور شد:

یک بحثی که در ارتباط با ایثارگران تاکنون مغفول مانده و هنوز در اذهان مبهم است و عدم شفافیت آن باعث تکدر خاطر رزمندگان و فرزندان آنها شده، بحث کسر خدمت است.

  وی گفت: این موضوع به عنوان یک دغدغه در جامعه ایثارگری وجود دارد و آینده آن هم در هاله ای از ابهام است و بحث آن شفاف نیست. یکی از وظایف نمایندگان ایثارگر مجلس نسبت به جامعه ایثارگری، پیگیری این موضوع است تا ایثارگران از نگرانی خارج شده و تعیین تکلیف شوند.

  بهرام نیا ادامه داد: این که مشخص شود، ستاد کل چه تصمیمی در آینده اتخاذ خواهد کرد، مهم است، اما باید در این مورد شفاف سازی و اعلام کند که چه کاری می خواهد انجام دهد. آیا توافق با مجلس مبنی بر کسر خدمت 12 روزه به ازای هر ماه حضور در جبهه را قبول دارد یا اینکه دوباره این توافق به هم خواهد خورد. بنابراین بایستی واضح و شفاف مواضع خود را اعلام کند.

  نماینده ایثارگر مجلس دهم در ادامه متذکر شد: متاسفانه در شرایط کنونی جامعه ایثارگری با مشکلات و موانع بسیاری مواجه است و پیگیری نمایندگان مجلس و مساعدت دولتمردان می تواند، در برطرف کردن موانع بسیار مفید و موثر باشد.

 بهرام نیا که خود به عنوان رزمنده ترکش های بسیاری در بدن دارد، با اشاره به شرایط فعلی کشور متذکر شد: با توجه به تحریم های صورت گرفته، نرخ ارز و گرانی ها، عرصه بر جامعه ایثارگری تنگ شده و مسائلی مانند بهداشت، درمان و معیشت آنها به حاشیه رانده شده است و بایستی در این زمینه توجه خاصی به این قشر فداکار جامعه شود، تا بیش از این در عسر و حرج قرار نگیرند.


کد خبرنگار : 24