تاریخ : 1397,پنجشنبه 11 مرداد16:18
کد خبر : 60410 - سرویس خبری : سلامت

فضای خانه مان چگونه آفتابی شود!


فضای خانه مان چگونه آفتابی شود!

گاهی نمی دانیم چرا حال و هوای خانه مان ابری ست و آفتاب در آسمان رابطه ها و فضایش طلوع نمی کند!

سعیده نام آور

سعیده نام آور ( کارشناس تغذیه و ارشد مشاوره و راهنمایی ) - گاهی نمی دانیم چرا حال و هوای خانه مان ابری ست و آفتاب در آسمان رابطه ها و فضایش طلوع نمی کند!

برقراری ارتباط موثر، توجه بیشتر به اتفاقات خوب و انرژی های مثبت می تواند راهکار مناسبی برای بهبود فضای زندگی مان شود.

شاید یادگرفتن این موارد بتواند برای خانواده های جانبازان و ایثارگران بخصوص با شرایط خاص اعصاب و روان و سختی های مقتضی شرایط مجروحیت، بتوان به ارتباط بهتر با همسر و کاهش تشنجات داخل منزل کمک کند.

چند راهکار برای بهتر کردن هوای زندگی:

- مهم ترین توصیه = همسرتان را خوب بشنوید و خوب به حرف هایش گوش کنید... شنیدن سرسری باعث دلسردی ست... با تمام وجود به او گوش بدهید. این راز موفقیت خیلی هاست.

- همسرمان را رقیب نبینیم، رفیق هم باشیم. رقابت در اظهار وجود، در اثبات خوبی خود و بدی طرف مقابل، احساس بی نقص بودن و مقصر بودن همیشگی طرف مقابل و... آفت زندگی ست!

- لجبازی کار بچه هاست که به سادگی باهم در موضوع های کوچک، لج می کنند! افراد بالغ می اندیشند و مشکل را جستجو و حل می کنند.

- اگر با همسرتان اختلاف نظر دارید، اختلاف را به معنی فاجعه و دشمنی نبینید! ... اختلاف یعنی تفاوت، همین! میتواند با انعطاف، پذیرش یا گاهی قانع کردن طرف مقابل حل شود.

- عادت کنید با همسر خود در تمام شرایط زیبا حرف بزنید. این زیبا حرف زدن، فقط برای وقت های خوشی و خوشحالی نیست!... اگر علاقه واقعی باشد و علاقه مندید که علاقه تان پایدار بماند، در هنگام دلتنگی یا عصبانیت هم همه پل ها را خراب نکنید!

- اختلاف نظر و داشتن نظر متفاوت با همسر گاهی طبیعی ست. نشستن و صحبت کردن برای حل مسئله به صورت مسالمت آمیز تنها راه موثر و مفید است نه بحث و جدل!

- زوجین هر دو در ساختن زندگی و نظرات و تلخی و شیرینی ها شریک اند. با ایجاد حس بد، برداشت های بد و قضاوت کردن، قایقی را که هر دو در آن نشسته اید را سوراخ نکنید!

- ببینید چه چیز یا چه کار یا چه حرفی همسرتان را ذوق زده می کند. آن مورد را زیاد تکرار کنید. به همسر خود بفهمانید که حال خوبش برای شما مهم است.

- روزانه فکر کنید که فردا چه کاری میتوانید برای ایجاد حال خوب یا جو خوب انجام دهید.

- هرکاری برای زندگی و همسرتان می کنید، با عشق باشد نه از سر وظیفه!

- خریدن یک شاخه گل میتواند گاهی بدترین حال ها را هم عوض کند!

- شاید طرف مقابل شما نخواهد عشق شما را کشف کند... عشقتان را به وضوح بیان کنید. شنیدن کلماتی با این محتوا بر روی تمام رفتارها  رابطه همسرتان با شما تاثیر می گذارد.

- حرف های دیگران و اتفاقات کم اهمیت را در صحنه زندگی خود نیاورید و پررنگ نکنید.

- اگر یک ببخشید کوچک هم بعد از اشتباهتان بگویید، صدها مشکل و عوارض بعدی را حل کرده اید.

- خوبی ها و محاسن را زیاد بگویید و از نواقص بیشتر چشم بپوشید.

... به امید احساس خوشبختی همه عزیزان و همسران


کد خبرنگار : 20