تاریخ : 1397,سه شنبه 16 مرداد15:32
کد خبر : 60523 - سرویس خبری : اخبار

بازدید سردار شیرازی از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس



سردار سرتیپ «محمد شیرازی» رییس دفتر فرمانده معظم کل قوا و هیات همراه امروز (۱۵ مردادماه) از سراسرنمای دفاع مقدس و تالارهای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند.

در این بازدید سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور داشتند. این بازدید با زیارت قبور شهدای گمنام مدفون در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز شد.

سردار شیرازی از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد

سردار کارگر در حین بازدید از تالارهای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: طی سال‌های گذشته کمتر کسی از وجود موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با خبر بود، اما با تغییر مدیریت، تغییراتی در فضای موزه رخ داده است.

وی افزود: درب تالارهای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همه روزه از صبح تا شب به روی علاقه مندان باز است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جهت معرفی این موزه ۴۰ برنامه تلویزیونی تهیه و پخش شده است و همچنین ۱۰ اتوبوس شهری و ۴۰ بیلبورد در سطح شهر به معرفی موزه می‌پردازند. همچنین در حال رایزنی هستیم تا نام ایستگاه مترو حقانی به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تغییر یابد.

سردار کارگر در ادامه به رونمایی پرتال جامع موزه انقلاب‌‌اسلامی و دفاع‌مقدس اشاره کرد و گفت: در آینده شاهد تغییراتی در سناریو و فضای موزه خواهیم بود. همچنین بزودی باشگاه مخاطبان این موزه راه اندازی خواهد شد.

سردار شیرازی از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: تا سال ۹۳، حدود ۷۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدسی منتشر شده است. این در حالی است که طی یک برنامه ریزی قرار شد تا هر استان سالانه ۳۰ عنوان کتاب به چاپ برساند. از سال ۹۳ تا به امروز حدود ۲ هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده است. این کتاب‌ها در سه سطح الف. (ملی)، سطح ب. (منطقه‌ای) و سطح ج. (استانی و محلی) منتشر شده‌اند.

وی تصریح کرد: مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تعهد داده است که تا پایان سال جاری ۷۰ عنوان کتاب، ۴۰ عنوان کتاب صوتی و ۲  هزار عنوان کتاب دیجیتال را تهیه و منتشر کند.

جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز اظهار داشت: تا پایان سال جاری پنج بخش جدید تحت عنوان «مقاومت، انقلاب اسلامی، نقش زنان در دفاع مقدس، نقش رزمندگان تهرانی در دفاع مقدس و کودک و نوجوان» در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد.

سردار شیرازی از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از معرفی این موزه در مسیر زائران اربعین خبر داد و گفت: بزودی بروشورهای حاوی معرفی موزه‌های حوزه انقلاب اسلامی و مقاومت به چاپ می‌رسند که این بروشورها همراه با نقشه شهر به بازدیدکنندگان خارجی تحویل داده می‌شود.

در پایان بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مراسم رونمایی از کتاب‌های «موزه‌های دفاع مقدس و گردشگری» و «مبانی طراحی موزه‌های دفاع مقدس» از مجموعه مقالات برگزیده با حضور سردار شیرازی صورت گرفت. همچنین در حاشیه بازدید سردار شیرازی از کتابخانه شهید سوداگر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، کارت افتخاری عضویت در این کتابخانه به وی و هیات همراه تقدیم شد.

بر اساس این گزارش، سردار شیرازی در پایان این بازدید، ضمن ابراز رضایت از خدمات ارائه شده در این موزه، پیشنهادات خود را جهت پیشرفت روزافزون موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مدیرعامل موزه اعلام کرد.

 انتهای پیام/


منبع : دفاع پرس