تاریخ : 1397,سه شنبه 16 مرداد18:00
کد خبر : 60524 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

طرح اصلاح سهمیه علمی فرزندان ایثارگران به کمیسیون ارجاع شد


طرح اصلاح سهمیه علمی فرزندان ایثارگران به کمیسیون ارجاع شد

نمایندگان مجلس طرح اصلاح بند الف ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص سهمیه یکسان و تعیین تراز علمی فرزندان ایثارگران را به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع کرد.

فاش نیوز - نمایندگان مجلس طرح اصلاح بند الف ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه در خصوص سهمیه یکسان و تعیین تراز علمی فرزندان ایثارگران را به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان ملت در بهارستان روز سه شنبه 16 مرداد ماه و در ادامه بحث و بررسی در خصوص سهمیه یکسان و تععین تراز علمی پیشنهادات مختلفی را ارائه کردند که به علت عدم کسب یک سوم رای مجلس به تصویب نرسید.

بر اساس این گزارش، بحث و بررسی طرح اصلاح بند الف ماده 90 که از روز یکشنبه 14 مرداد در صحن علنی آغاز شده بود و در آن جلسه به علت ادامه بیان نقطه نظرات موافقان و مخالفان به پیشنهاد نایب رییس مجلس(پزشکیان) به روز سه شنب16 مرداد ارجاع شده بود از امروز دوباره مورد توجه نمایندگان قرارگرفت.

این گزارش حاکی است در ادامه بحث و بررسی در خصوص سهمیه یکسان و تععین تراز علمی فرزندان ایثارگران در روز سه شنبه 16 مرداد، حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد الحاق تبصره الحاقی به ماده ماحده ذیل را ارائه کرد:

تبصره: رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه به ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اضافه می گردد.

این پیشنهاد پس از طرح از سوی نماینده محلات به رای گذاشته بود اما نتوانست یک سوم آرای نمایندگان را کسب کند و رد شد.

این نماینده همچنین پیشنهاد جایگزین ماده واحده را به شرح زیر ارائه کرد:

ماده واحده – عبارت بالای بیست و پنج درصد بعد از عبارت همسر و فرزندان جانبازان در ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران حذف می گردد و الویت پذیرش با همسر و فرزندان شهدا، جانبازان،رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه، آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان پنجاه درصد و بالاتر می باشد و بند الف ماده 90 برنامه ششم توسعه مختص همسر و فرزندان رزمندگان با شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه می باشد.

این پیشنهاد از سوی دکتر لاریجانی رئیس مجلس به رای گذاشته شد که با استقبال نمایندگان روبرو نشد و حد لازم را بدست نیاورد.

گزارش خبرنگار پارلمانی ما حاکی است در ادامه جلسه، پیشنهاد قوامی به عنوان جایگزین تبصره ماده واحده به شرح زیر به رای گذاشته شد.

تبصره: کسب حداقل 80 درصد حد نصاب علمی آخرین فرد پذیرفته شده در کد رشته محل الزامی است، این میزان برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی،دامپزشکی، دستیاری و تحصیلات تکمیلی 85 درصد آخرین فرد پذیرفته شده می باشد، حکم این تبصره بر حکم تبصره ماده 70 قانون ایثارگران و ماده 47 قانون الحاق برخی مواد به قانون مقررات مالی دولت(2) حاکم است.

در ادامه جلسه چند تن از نمایندگان به عنوان موافق و مخالف نقطه نظرات خود را بیان کردند و سپس رئیس سازمان سنجش به عنوان نماینده دولت به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: ما موافق این پیشنهاد هستیم و می تواند یک پیشنهاد بینابینی باشد و در عمل مشکلات را برطرف کند.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در بحث نمره تراز علمی در سال گذشته و سالجاری بوجود آمده ما به عنوان سازمان سنجش با این پیشنهاد موافق هستیم.

در ادامه بحث، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد که نظر خاصی در مورد این پیشنهاد ندارد و پیشنهاد قوامی نماینده اسفراین از سوی رئیس مجلس به رای گذاشته شد.

این گزارش حاکی است از مجموه 240 نفر حاضرین در مجلس علنی مجلس شورای اسلامی این پیشنهاد هم نتوانست دو سوم آرا را بدست آورد.

دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه پیشنهاد ارجاع طرح را برای بررسی و اصلاح بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه کرد و این پیشنهاد با استقبال نمایندگان روبرو شو و به کمیسیون ارجاع گردید.


کد خبرنگار : 17