تاریخ : 1397,یکشنبه 21 مرداد15:28
کد خبر : 60612 - سرویس خبری : اخبار

گردان کمیل با این بچه‌ها مرگ ندارد



حمید بناء نویسنده دفاع مقدس در تازه ترین یادداشتش درباره کتابی که اخیرا از او به چاپ رسیده نوشت:

کمیل هنوز زنده است؛ زندۀ زنده. بچه های گردان که حالا مو سپید کرده های روزگار هستند به بهانه های مختلف دور هم جمع می شوند تا کمیل زنده بماند. جایتان خالی! هر وقت که مهمان محفلشان می شوم، سه چهار باری همراه خاطره ها به مناطق عملیاتی می رویم و بر می گردیم. از خود والفجر مقدماتی گرفته تا سه چهار ماه بعد از پذیرش قطعنامه.

همه چیز دورهمی بچه های جنگ یک طرف؛ شوخی ها و خنده های از ته دلشان یک طرف. انگار که هنوز در همان دوران طلایی دفاع مقدس زندگی می کنند. خوبی قضیه این است که خاطره ها پیر نمی شوند. هر بار که دل کمیلی ها روانۀ بیت المقدس هفت بشود خانجانی بیست و دو - سه ساله با نگاه مهربان و چهرۀ آرامش وسط عملیات ایستاده تا نیروها را هدایت کند. چند نفری از رفقا هم با تکرار خاطره ها دوباره شهید می شوند و این ماجرا سالی هزار بار ادامه دارد.

بحث استقلال و پرسپولیس هم داغ داغ است. کری خوانی کمیلی ها با مناسبت و بی مناسبت گل می کند. خودشان هم بعضی وقتها پا به توپ می شوند. خلاصه اینکه گردان کمیل لشگر 27 محمد رسول الله (ص) با این بچه رزمنده های با صفا مرگ ندارد تألیف کتاب هم ابزاری برای همین زنده نگهداشتن کمیل قهرمان و خط شکن است. اگر قسمت بشود، باز هم به رسم سربازی راهی سرزمین کمیلی ها خواهم شد.