تاریخ : 1397,یکشنبه 21 مرداد20:03
کد خبر : 60618 - سرویس خبری : اخبار

جانبازان بصیر به عملکرد صندوق شاهد اعتراض کردند


جانبازان بصیر به عملکرد صندوق شاهد اعتراض کردند

درپی اعتراض و انصراف گروهی از جانبازان قطع عضو (راست قامتان) از عضویت در صندوق قرض الحسنه شاهد، جانبازان بصیر عضو «خانه نور ایرانیان» نیز با ارسال نامه ای به حجت الاسلام شهیدی، اعلام کردند در صورتی که...

فاش نیوز -  درپی اعتراض و انصراف گروهی از جانبازان قطع عضو (راست قامتان) از عضویت در صندوق قرض الحسنه شاهد، جانبازان بصیر عضو «خانه نور ایرانیان» نیز با ارسال نامه ای به حجت الاسلام شهیدی، اعلام کردند در صورتی که اصلاحات لازم در این صندوق و پاسخگو کردن مسئولان آن صورت نگیرد از این صندوق کناره گیری خواهند کرد.

برپایه این گزارش، در نامه جانبازان عضو تشکل خانه نور ایرانیان بصیر  خطاب به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آمده است: با توجه به قانون تجارت و قوانین حاکم بر صندوق های قرض الحسنه و موسسات مالی و لزوم فرایند قانونمند انتخاب مدیران تصمیم ساز این صندوق ها و عدم توانمندی و رعایت آن از سوی صندوق شاهد و عدم وجود شفافیت مالی، دسترسی سهامداران به اساسنامه آن صندوق و شکایت اعضا این انجمن از شرایط موجود ضرورت دارد به عنوان مدیر ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران دستور اصلاحات لازم را صادر فرمائید.

در این نامه جانبازان بصیر همچنین اعلام کرده اند که اگر خواسته های آنان که در جهت اصلاح، شفافیت امور و پاسخگویی مسئولان صندوق می باشد ترتیب اثر داده نشود دسته جمعی از این صندوق کناره گیری خواهند کرد.

متن کامل تایپ شده و تصویر نامه مذکور در ذیل به این شرح آمده است:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای شهیدی

نماینده محترم ولی فقیه و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

با سلام و احترام

با توجه به قانون تجارت و قوانین حاکم بر صندوق های قرض الحسنه و موسسات مالی و لزوم فرایند قانونمند انتخاب مدیران تصمیم ساز این صندوق ها و عدم توانمندی و رعایت آن از سوی صندوق شاهد و عدم وجود شفافیت مالی، دسترسی سهامداران به اساسنامه آن صندوق و شکایت اعضا این انجمن از شرایط موجود ضرورت دارد به عنوان مدیر ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران دستور اصلاحات لازم را صادر فرمائید. لازم به ذکر است در صورت عدم اقدام، ضمن انصراف از عضویت در صندوق شاهد، موضوع از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد شد.

ضمنا اعم اصلاحات موردن نظر ذیلاً خواهد آمد.

1- شفافیت در کلیه فعالیت های مالی و هزینه کردهای صندوق اعم از حقوق، پاداش، سرمایه گذاری

2-ارائه صورت های مالی صندوق جهت اطلاع اعضا

3- ارائه گزارش های بازرسی و حسابرسی صندوق

4- شفافیت و اطلاع رسانی مصوبات هیئت امنا و هیئت مدیره و مدیرعامل

5- در اختیار قراردادن کلیه بخشنامه ها و آیین نامه ها و اساسنامه صندوق و بروز رسانی آنها

6- متناسب سازی ارائه تسهیلات با میزان سرمایه اعضا

7- مشارکت ایثارگران در جلسات مجمع و هیئت مدیره

8- تععین تکلیف سریع سپرده متوفیان

9- عضویت و خروج از عضویت به اختیار و انتخاب اعضا

10- فراهم نمودن دسترسی آسان به اطلاعات اعضا در صندوق برای اعضا

11- با توجه به استفاده صندوق از امکانات سپاه به نظر می رسد دریافت کارمزد 4% و بالاتر تحت عنوان بیمه یا عناوین دیگر غیر عادلانه باشد.

12- آن دسته از ایثارگران که پس از شهادت یا فوت، حقوقشان قطع نمی گردد نباید وادار به پرداخت مبلغی تحت عنوان بیمه وام شوند.

حمید جعفری

مدیرعامل خانه نور ایرانیان بصیر

 

 


کد خبرنگار : 17