تاریخ : 1397,دوشنبه 22 مرداد18:58
کد خبر : 60638 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده ایثارگر مجلس

دولت و بنیاد شهید در اجرای ماده ۲۲ تعلل می کنند


دولت و بنیاد شهید در اجرای ماده ۲۲ تعلل می کنند

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از تعلل دولت و بنیاد شهید در تامین اعتبارات و اجرای ماده ۲۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران انتقاد کرد.

فاش نیوز -  عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از تعلل دولت و بنیاد شهید در تامین اعتبارات و اجرای ماده 22 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «ابوالفضل ابوترابی» نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و لزوم اجرای آن از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: بر اساس ماده 22 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است حسـب مورد به همسـر و والدین شاهد، جانبازان و آزادگان، که بنا به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد دارای عائله تحت تکفل قانون محجور و معلول (ذهنی، جسمی، حرکتی) باشند، علاوه بر پرداختی‌های موضوع این قانون، در صورتی که نسبت به نگهداری فرد یا افراد یادشده در میان خانواده اقدام نمایند، حداقل به میزان یارانه موضوع قانون جامع حمایت از حقوق معلولان پرداخت نماید.

وی افزود: متاسفانه دولت در سال جاری اعتبارات مورد نیاز برای اجرای ماده 22 را به بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت نکرده است و این موضوع زمینه بروز مشکلات فراوانی را برای ایثارگران و خانواده معظم شهدا فراهم کرده است.

 عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید به این موضوع اهمیت لازم را بدهد خاطر نشان کرد: متاسفانه آقای نوبخت اعتبارات مورد نیاز موضوع ماده 22 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران  را به بنیاد شهید و امور ایثارگران نمی دهد، ایشان باید متوجه این موضوع باشد که این اعتبارات برای ایثارگران بسیار مهم و حیاتی است و من این گلایه را دارم که چرا توجه لازم را به این موضوع مهم در حوزه ایثارگران ندارد.

به گفته نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلام که خود نیز فرزند شهید است، بر طبق ماده 23 قانون جامع، بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است به کلیه والدین شهدا به میزان معادل یک و نیم برابر حداقل حقوق کارکنان دولت مستمری پرداخت نماید.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نارضایتی جامعه هدف از نحوه تعامل با بیمه دی تاکید کرد: موضوع دیگر بحث بیمه ها است که بنیاد شهید و در راس آن آقای شهیدی در خصوص بیمه دی انجام دادند و ما به شدت از این تصمیمات غیر کارشناسی در حوزه ایثارگری گلایه داریم. تصمیم غلط آنها این بود که بیمه ایران را حذف و به جای آن بیمه دی را جایگزین کردند.

ابوترابی متذکر شد: اولا بیمه دی در تمام نقاط  کشور شعبه ندارد و متاسفانه چندین ماه است که این بیمه پول هزینه مخارج را به ایثارگران پرداخت نکرده است و آقای شهیدی با این کار و تصمیمات نسنجیده بزرگترین ضربه را به ایثارگران زده است.

نماینده ایثارگر نجف آباد در پایان تاکید کرد: به طور مثال یک جانباز، ایثارگر و یا خانواده شهید که داروهای مورد نیاز خود را باید تهیه کند و قیمت آنها هم بسیار گران است، قبلا از بیمه ایران که همه جا شعبه داشت تهیه می کردند و کارها روی غلتک افتاده بود اما با این تصمیم نادرست و بیجا روند قبلی بهم خورده است.

پایان


کد خبرنگار : 18