تاریخ : 1397,دوشنبه 29 مرداد12:47
کد خبر : 60639 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

موافقان و مخالفان تاسیس وزارت امور ایثارگران (۵)

نیازی به تاسیس وزارتخانه نیست


نیازی به تاسیس وزارتخانه نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است در حال حاضر ضرورتی برای ایجاد وزارت امور ایثارگران وجود ندارد.

فاش نیوز -  عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است در حال حاضر ضرورتی برای ایجاد وزارت امور ایثارگران وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام «سید جواد حسینی کیا» نماینده ایثارگر مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح وزارت امور ایثارگران در کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: من با تبدیل شدن بنیاد شهید به وزارتخانه مخالف هستم چون به نظرم بازتاب آن در جامعه مثبت نخواهد بود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: اگر قرار است بنیاد شهید کاری انجام بدهد و می تواند انجام دهد در همین شکل و شمایل باید انجام بدهد و نیازی به تاسیس وزارتخانه نیست.

حجت ‌الاسلام حسینی‌ کیا با بیان اینکه ما پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هنوز نتوانسته ایم حقوق حقه ایثارگران را پرداخت کنیم  تاکید کرد: به نظر من در حال حاضر هیچ ضرورتی برای تاسیس وزارتخانه وجود ندارد بلکه باید به این مرحله برسیم که دراین شیوه ها و اقداماتی که ارائه می شود بازنگری بکنیم.

حسینی کیا افزود: ما اگر بودجه ای داریم باید در واقع بودجه ها را در جهت ارائه خدمات هزینه کنیم ولی واقعیت این است که الان بنیاد شهید با مشکلات بسیاری، به خصوص در حوزه درمان، والدین شهدا و برخی مسائل دیگر مواجه است.

وی متذکر شد: فایده زیادی در تاسیس وزارت جدید نمی بینم، همچنانکه فضای عمومی جامعه این توقع و همراهی را نمی پسندد.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی اطهار داشت: شما در حوزه ایثارگران مشاهده می کنید که فضا خیلی فضای مناسبی نیست و به نظرم باید یک بازنگری جدی در نحوه ارائه خدمات در کارهایی که باید عملا" بنیاد شهید انجام دهد صورت بگیرد.

به گفته عضو فراکسیون ایثارگران بایستی در نحوه نگرش به جایگاه شهدا و والدین آنها و فرهنگسازی ایثارگری باید بازنگری جدی انجام شود.

حجت ‌الاسلام و المسلمین سیدجواد حسینی‌ کیا در پایان تصریح کرد: در این حوزه ها باید یک تلاش ویژه ای انجام شود و صدا و سیما می تواند یک نقش کلیدی در این زمینه داشته باشد؛ رسانه ها نیز می توانند نقش بسیار خوبی داشته باشند. همچنین کسانی که قلم بدست هستند در واقع سرداران این عرصه به شمار می روند و می توانند یک کار جهادی در حوزه ایثار و شهادت انجام دهند.

پایان

 


کد خبرنگار : 18