تاریخ : 1397,سه شنبه 23 مرداد19:06
کد خبر : 60659 - سرویس خبری : اخبار

جلسه حل اختلاف جانبازان و مدیران موسسه ایثار برگزار شد


جلسه حل اختلاف جانبازان و مدیران موسسه ایثار برگزار شد

در پی بروز اختلاف بین جانبازان ورزشکار در مجموعه ورزشی آسایشگاه بقیه الله تهران با موسسه فرهنگی ورزشی ایثار(که متولی حمایت و پشتیبانی ورزش جانبازان می باشد) و به منظور حل و فصل مشکلات و رسیدگی به مطالبات جانبازان، تعدادی از...

فاش نیوز - در پی بروز اختلاف بین جانبازان ورزشکار در مجموعه ورزشی آسایشگاه بقیه الله تهران با موسسه فرهنگی ورزشی ایثار(که متولی حمایت و پشتیبانی ورزش جانبازان می باشد) و به منظور حل و فصل مشکلات و رسیدگی به مطالبات جانبازان، تعدادی از مدیران موسسه فرهنگی ورزشی ایثار بنیاد شهید با حضور در محل تمرین جانبازان، با جانبازان حاضر به گفت و گو نشستند.

بنا برهمین گزارش، پس از واگذاری مجموعه ورزشی بقیه الله به پیمانکار (بخش خصوصی) با بحث لحاظ کردن سانس های رشته بسکتبال با ویلچر، فوتبال روی میز و تنیس روی میز در برنامه های بهره بردار، اختلافات آغاز و با بالاگرفتن آن و ادعای پیمانکار مبنی بر اینکه محل رختکن و سرویس های بهداشتی غربی مجموعه باید طبق قرارداد در اختیارش باشد، جانبازان نخاعی و 70درصدی که از این محل برای تعویض لباس و ویلچر ورزشی و نهایتا تمرین بسکتبال و فوتبال روی میز استفاده می کردند به این اقدام موسسه ایثار اعتراض کردند.

این اعتراض به بی توجهی متولیان ورزش جانبازان و موسسه نسبت به شرایط جسمانی و بعد مسافت جانبازانی که از مناطق دور و عمدتا" غربی تهران جهت تمرین رشته مورد علاقه به این باشگاه می آیند و دیده نشدن شرایط جانبازان در «قرارداد با پیمانکار» می رفت که وارد مرحله جدی تری شود که عصر روز گذشته و همزمان با تمرین جانبازان، "صدر" و "شجردی" از مسئولان موسسه فرهنگی ورزشی ایثار باحضور در جمع ورزشکاران در صدد رفع مشکل برآمدند.

در جلسه ای که بین نمایندگان ورزشکاران با مدیران موسسه برگزار گردید، در خصوص دلایل اختصاص رختکن و سرویس های بهداشتی غربی ورزشگاه به جانبازان، و همین طور نقاط ضعف و قوت قرارداد فی مابین موسسه و پیمانکار بحث و بررسی صورت گرفت و نهایتا توافق شد که این مشکل با درنظر گرفتن خواست و نیاز جانبازان که صاحبان واقعی این مجتمع هستند، در اسرع وقت بررسی و رفع گردد.

یاد آوری می شود، آسایشگاه توانبخشی جانبازان نخاعی بقیه الله در دوران دفاع مقدس و پس از آن، محل آموزش، توانبخشی و اقامت گروهی از جانبازان عمدتا نخاعی بود که چند سال پیش با ترخیص اجباری جانبازان از آسایشگاه با وعده احداث مرکز بزرگ فرهنگی، ورزشی، درمانی و اقامتی برای جانبازان در آن از سوی بنیادشهید آغاز شد که با کندی عملیات احداث، صرفا مجموعه ورزشی و سالن سرپوشیده آن مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته کارشناسان در حالی که 30% به اتمام کار مانده است ولی متاسفانه با سیاست غلطی که در حال اعمال در مجتمع های اقامتی و توانبخشی سرار کشور در حال اجراست، بیشتر مراکز استانی به منظور درآمدزایی، برون سپاری و به دیگران واگذار گردیده و ایثارگران، خصوصا" جانبازان برای استفاده از این اماکن که به نام  آنان احداث شده، با مشکل روبرو هستند.

این درحالی است که طبق سیاست قبلی بنیاد، جانبازان و ایثارگران باید از همه امکانات و خدمات مراکز فوق بهره مند می شدند که با واگذاری مراکز توانبخشی سراسر کشور و مجتمع بقیه الله به موسسه ایثار، مدیریت این موسسه به دلایل قابل درک! به کسب درآمد از راه ارائه خدمات به غیر ایثارگران بیشتر رغبت نشان می دهد.

 گو اینکه مدیرعامل این موسسه، خود اعلام نموده است که قصد دارد مجموعه استخر و سونای مجتمع بقیه الله را با تجهیزات بروز و به قول وی VIP کردن استخر، در اختیار متمولین، وزرا و سرمایه داران قرار دهد تا بتواند از این راه درآمد موسسه را افزایش دهد!


کد خبرنگار : 21